4 Eylül 2007

Pilaki


Bir süredir yoğunluktan tarif ekleyemiyordum. Beni merak edip, hatırımı soran tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Merak edilmek çok güzel. :)

Ama çok şükür ki ayrılığım kötü nedenlerden kaynaklanmıyor. Her şey yolunda. :)

Size, geçen hafta yaptığım pilaki tarifini yazmak istiyorum.

Eşim, pilakinin suyunu yoğun kıvamlı sevdiği için ben çok pişirdim. Siz daha az pişirebilirsiniz.

Malzemeler:
2 su bardağı kuru fasülye
2 adet büyük soğan (küçükse 3 adet kullanın)
4 adet havuç
2 adet patates
2 çay bardağı zeytinyağı
4 adet kesme şeker
Tuz, su
Bekletme suyuna eklenmek üzere; 1 çay kaşığı kimyon, 2 çay kaşığı kekik (yemeğe eklenmeyecek.)

Yapılışı:
-2 su bardağı fasülyeyi ayıklayıp, yıkayın. Bir gece önceden, üzerini 3-4 parmak geçecek kadar suya koyun, bekletin. Ertesi sabah, suyunu değiştirin ve yeni suya 1 çay kaşığı kimyon, 2 çay kaşığı kekik koyun, 1 saat daha bu şekilde bekletin. (Bu işlem fasülyenin gazını almak için gerekli.) Sürenin sonunda baharatlar temizlenecek şekilde yıkayın ve süzün.
-Tencerenize süzdüğünüz fasülyeleri alın, üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su koyun. 30 dakika haşlayın. Haşlama sırasında suyun üzerinde biriken köpükleri bir kaşık yardımıyla alıp, atın. Daha sonra fasülyeleri süzün, ancak suyunu atmayın.
-İnce ince doğradığınız soğanlarınızı ve 2 çay bardağı zeytinyağınızı tencerenize alıp, kavurun.
-Kabuklarını kazıyıp, küp küp doğradığınız havucu ekleyip, 5 dakika kavurun.
-Kabuklarını soyup, küp küp doğradığınız patatesleri ekleyin, 2 dakika daha kavurun.
-2 su bardağı sıcak su, 3 su bardağı da haşlama suyundan ekleyin, kaynayınca 2 tatlı kaşığı tuz ve fasülyeleri ilave edin.
-Pişme esnasında azar azar olmak üzere 2 su bardağı daha sıcak su ekleyin.
-Fasülyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Eğer siz de eşim gibi suyunun yoğun olmasını istiyorsanız, daha uzun süre pişirmelisiniz. Bu sayede patatesler ve havuçlar da biraz eriyip, suyunu koyulaştırırlar. Bu kıvama gelmesi için benim 1 saatten biraz daha uzun pişirmem gerekti. Tabii sürenin fasülyenin cinsine göre de değişebileceğini unutmayın. Siz 40 dakikadan sonra pişip pişmediğini kontrol etmeye başlayın.
-Pilakinizi ılık veya soğuk olarak, yanında limon ile servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...