5 Eylül 2010

Truffle Kurabiye



Pek çok arkadaşımın deneyip beğendiğini bildiğim bu tarif İş Bankası Yayınları'nın Dünyanın En Güzel Kurabiyeleri kitabından imiş...

Malzemeler:
50 gr un
25 gr tereyağı
90 gr rondodan geçirilip inceltilmiş esmer toz şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
25 gr kakao
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı portakal suyu
Yarım çay kaşığı acı badem aroması

Etrafına bulamak için 50 gr pudra şekeri

Yapılışı:
-Tüm kuru malzemeyi yoğurma kabınıza eleyip, tereyağını ekleyin. Parmak uçlarınızla karıştırarak ovuşturun.
-Ayrı bir kasede yumurtayı hafifçe çatalla çırpıp, hamura ekleyin.
-Daha sonra acı badem aroması ve portakal suyunu da ekleyin. Yoğurun. (Unu az geldiyse hamuru toparlayacak kadar un ekleyebilirsiniz ama fazla eklemeyin. Buzdolabında bekledikten sonra bile ele yapışan bir kıvamı oluyor.)
-Hamuru streç film ile sarıp yarım saat buzdolabında dinlendirin.
-Pudra şekerini düz bir tabağa eleyin.
-Dinlenmiş hamurunuzdan cevizden biraz büyük parçalar alıp, elinizde yuvarlayıp, heryerini pudra şekerine bulayın. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizin. (Bayağı yayılıyorlar aralıklara çok dikkat edin.)
-Önceden 180 dereceye ısıttığınız fırında 10 dakika kadar pişirin. Piştiklerinde yumuşak oluyorlar merak etmeyin. Soğudukça dışı kıtırlaşıp, içi kek kıvamında bir kurabiye haline geliyorlar.

Afiyet Olsun.

Tarifi bloglarında görüp denediğim Pelin ve Gökçe arkadaşlarıma çok çok teşekkürler... :)

17 yorum:

Fatoş Öztürk dedi ki...

♥ Kuran-ı Kerim'de Kadir Gecesi için Leyletül kadri hayrun min elfi şehrin yani Kadir Gecesi bin aydan hayırlı bir gecedir diye buyuruluyor. Bu nedenle bu geceyi ihya edelim.. Kadir gecen hayırlı olsun..

ebruakin dedi ki...

Çok teşekkürler Fatoş Hanım.
Size de hayırlı kandiller dilerim.
Sevgiler...

Canan Demirbağ dedi ki...

Kurabiye nefis gözüküyor,elinize sağlık..Hayırlı kandiller...

ebruakin dedi ki...

Teşekkürler ederim Canan Hanım.
Size de iyi kandiller... :)

aysimanın mutfağı dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

nam nam nam!!! :)
Ben yarın yine rejime başlıyorum bir 10 kilo daha versem çok olmasa da bir rahat nefes alıcam :P
kurabiye faan beni bozar sen diyet yemekleri ekle bundan böyle :P

ebruakin dedi ki...

Canım Burcu'cuğum,
Diyet için allah kolaylık versin.
Tarif ekleyeceğim ama bilgisayarım bozuk, tamirde. Fotoğraflar da onda. :(((
Tekrar tarif eklemeye başlamışken kötü oldu.
Öpüyorum hayatım seni kocaman kocaman.
En kısa zamanda tariflerle görüşmek üzere.
Sevgiler...

DATLIM dedi ki...

Harika görünüyor valla ellerinize sağlık :)

Nilgün dedi ki...

Acı badem aromasını alır almaz deneyeceğim. Tadını merak ettim. Paylaşan arkadaşlara teşekkürler, emeklerinize sağlık, Yazışmak dileği ile iyi hafta sonları..

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım
mutlu haftalar
sevgiler

Nalan Ünal dedi ki...

Hadi dön artık aramıza:)

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc

hdidem95 dedi ki...

sık rastladığım ama hiç zaman bulupta deneyemediğim bir tarif öyle güzel görünüyorki ellerinize sağlık sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Kahve yanında çok sevdiğim bir kurabiye,
ellrine sağlık
çok sevgiler

LeylaK dedi ki...

evet herkeste var nerdeyse :) ellerine sağlık Ebru...

Kahve Dükkanı

Unknown dedi ki...

Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...

ebruakin dedi ki...

Selamlar,

Bloğuma yazmaya tam anlamıyla başladım sayılmaz.

Sitenizi inceleyip katılmayı düşünürsem mail atarım.

İlginize çok teşekkür ederim.

Saygılar...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...