17 Temmuz 2007

Tiramisu


Aslında bu tarife yalancı tiramisu demek lazım.

Çünkü gerçek tiramisu, kedi dili bisküvi ve çiğ yumurtalı, peynirli bir kremayla yapılıyor.

Ben de geçen hafta, yeni bebişi olan kız kardeşime giderken, kolay ve lezzetli, aynı zamanda çiğ yumurtasız tiramisu yaptım.

Fotoğrafını da o çekmişti. Yeni makine alana kadar, böyle idare edeceğim artık. :)))

Bu arada tadının enfes olduğunu ve kremasını, başka pasta yaparken de kullanmanızı tavsiye edeceğimi söylemeden geçemeyeceğim.

Banu'cum, pastacılık hayatına belki bu tarifle başlamak istersin! Ne dersin? :)))

Malzemeler:
1 adet, 2 katlı hazır sade pastaban (eğer dilerseniz siz de, pasta yapımında kullandığınız, herhangi bir pandispanyayı pişirip, kullanabilirsiniz.)

Kekin alt katını ıslatmak için;
1 su bardağı su
2 tatlı kaşığı granül kahve (nescafe)
3 tatlı kaşığı toz şeker

Kekin üst katını ıslatmak için;
1 su bardağından 1 parmak az süt
1,5 tatlı kaşığı toz şeker

Kreması için;
3 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1 çimdik tuz
2 yumurta sarısı
1 paket labne peyniri (200 gr)

Servis sırasında üzerine serpmek için;
3 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
-Cezveye, kahve, toz şeker ve suyu koyun. Ilınana kadar, karıştırarak ısıtın. (Keki ıslatırken kaynar olmamasına dikkat edin ki, kek hamur olmasın.)
-Kekin alt katını, tiramisuyu hazırlayacağınız servis tabağınıza, diğer katını başka bir tabağa alın.
-Ilık kahveli suyu, kaşık yardımıyla, alt katının üzerine gezdirin. Bir kenara koyun.
-Tekrar cezveye süt ve toz şekeri koyun. Yine ılıtın. Sonra, ayrı tabaktaki üst katın üzerine kaşıkla yedirerek gezdirin.
-Krema için gerekli malzemeleri (labne peynir hariç), tencereye alın. Hızlı karıştırarak, yoğun bir muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Kaynamaya başlayınca 1 dakika daha pişirin.
-Altını kapatın ve suyunu süzdüğünüz labne peynirini ekleyin. Mikserle homojen bir krema elde edene kadar karıştırın.
-Krema ılınınca, yarısını kahve ile ıslattığımız alt katın üzerine kaşıkla dağıtın. Daha sonra, sütle ıslattığınız üst katı, dikkatlice alt katın üzerine yerleştirin. Kremanın kalanını en üstüne kaşıkla dökün.
-Buzdolabına koyun. Servis için çıkardığınızda, üzerine tel süzgeçle kakao eleyin.
-Ben ayrıca Coccolat'tan aldığım, minik parlak çikolataları da üzerine serptim.

Afiyet Olsun.

2 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Ebru, tiramisu benim de en sevdigim pastalardandir. Ellerine saglik. Bir de yegenin icin hem kardesini hem seni tebrik ediyorum. Allah anali babali buyumesini nasibetsin ins. :)

ebruakin dedi ki...

Canım Minik Kuş'cum,
Kendim ve kardeşim adına çok çok teşekkür ederim. :)
Öpüyorum canımcım. Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...