30 Ocak 2009

Kaşarlı Kremalı Patates



Benim çok sevdiğim kremalı patatesi eğer hemen tüketecekseniz kaşarlı olarak da deneyebilirsiniz. Yalnız patatesleri fırına verdikten 10-15 dakika sonra kaşarı serperseniz, benimkiler kadar fazla kızarmadan pişirebilirsiniz.

Kaşar üzerinde kabuk gibi olduğundan ben yine de diğerini tercih ediyorum.

Malzemeler:
500 gr patates (3 orta boy)
200 ml krema (1 küçük kutu)
1 tavuk bulyon (10 gr)
2 yemek kaşığı kaynamış su
Karabiber
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
-Fırınınızı 200 derecede ısıtın.
-Patateslerin kabuklarını soyun ve yarım santim kalınlığında halkalar şeklinde doğrayın. Yıkayın.
-Bir kaba sıcak suyu koyun ve içinde bulyonu eritin. (Tuzla ilgili sorununuz varsa yarım bulyon da kullanabilirsiniz.)
-Kremayı ve az karabiberi ekleyin.
-Patatesleri süzüp, kremalı karışımla harmanlayın. Bir fırın tepsisine alın.
-Isınmış fırına verin. 15 dakika sonra çıkarıp kaşar peynirini üzerine serpip, tekrar fırına verin. 20 dakika daha pişirin. Sıcak servis edin.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ebrucuğum,
eline sağlık canım.
çok severim bende,canım çekti valla:)))
nefis görünüyor,
öptümmmm

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...