21 Nisan 2007

Doğum Günü Pastam

Geçen cumartesi, yani 14 nisan, benim 33. doğum günümdü.

Resimde gördüğünüz pastayı da, cumartesi sabahı yaptım. Ama şimdiye kadar yaptığım pastaları, gece oğlum uyuduktan sonra yapmanın ne kadar doğru bir karar olduğunu da anlamış oldum. Alelacele olduğundan nasıl süsleyeceğimi de bilemedim. Coccolat'ta katıldığım kursta yaptığımız çiçeklerle süsleyip, kurabiye kalıplarıyla da bir kaç parça kesip, pastanın etrafına yapıştırdım.

Siz siz olun, şeker hamurlu pastanızın yapımını son güne bırakmayın. Ayrıca küçük çocuğunuz varsa o uyanıkken pasta yapmaya çalışmayın.

Şeker Hamuru Kaplamalı Pastalarınız İçin Pandispanya:
(Bu tarif kendi uydurmamdır. Ve denediğim tarifler içinde bence en idealidir.)




Malzemeler:

6 yumurta
2 su bardağı toz şeker
250 gr tereyağı
3 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
1 su bardağı kakao
1,5 su bardağı süt
Yapılışı:
-Yumurtaları ve şekeri 3 dakika kadar çırpın.
-Oda sıcaklığındaki tereyağını ekleyip çırpmaya devam edin.
-Ayrı bir kaba bütün kuru malzemeyi eleyin.
-Unlu karışımı, azar azar yumurtalı karışıma kaşıkla yedirin.
-Sütü ekleyin ve iyice homojen bir hamur elde edene kadar kaşıkla karıştırmaya devam edin. (Fazla karıştırmayın. Sadece kenarlarda un kalmadığına emin olana kadar.)
-Tabanına yağlı kağıt kesip, serdiğiniz, 26 cm çaplı kelepçeli kalıba kek hamurunuzu dökün. Kenarlarını yağlamayın.
Bu tür kekler için, Emel Başdoğan'a göre (ve bana göre de :)), kalıbın kenarlarını yağlamazsanız, kek kenarlarına tutunarak daha fazla kabarırmış. Ama altı için bu söz konusu değil tabii.
-Daha sonra kekinizi, 180 derecede ısınmış fırınınıza verin.
-Yaklaşık 1 saat 15 dakika kadar pişirin.
-Kekin pişip pişmediğini anlamak için; tam ortasına kuru bir bıçak batırın. Çektiğinizde bıcak temizse kekiniz pişmiştir. Kek harcı bulaşmış görünüyorsa pişmemiştir. Pişirme esnasında ilk 40-50 dakika fırınınızın kapağını açmayın. Açarsanız, kabarmaya çalışan kekiniz sönecektir.

Buraya tıklayarak 'Şeker Hamuru ile Modelleme' için gerekli tarif ve bilgilere ulaşabilirsiniz.

Afiyet Olsun.

4 yorum:

Aynur dedi ki...

eee kenarlari yapismayacakmi o zaman??

ebruakin dedi ki...

Selamlar Aynur Hanım,
Kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt kesip koyar, ılındıktan sonra da kenarından bir bıçakla geçip, kalıptan çıkarırsanız hiç sorun yaşamazsınız.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bir saatte yanmaz mi kek

ebruakin dedi ki...

Selamlar,
Yoğun bir kek olduğunda ancak pişeceğini göreceksiniz.
Saygılar...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...