26 Şubat 2009

Sebzeli Süzme Mercimek Çorbası


Mercimek çorbasına da, ezogelin çorbasına da, kıvamının güzel olması için un eklerdim hep.

Dün ise kıvam vermesi için un yerine patates ve havuç eklemeye karar verdim. Süper oldu.

Sadece yayla çorbası yiyen oğlum bile bir kase yedi. :)

Siz ağız tadınıza göre değişik sebzeler de ekleyebilirsiniz.

Malzemeler:
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 orta boy patates
1 büyük boy havuç
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
1 silme tatlı kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karabiber
Yarım çay kaşığı kimyon
5 yemek kaşığı sıvı yağ
Su

Yapılışı:
-Mercimeği ayıklayıp yıkayın.
-Soğanı ve sarımsağı soyun, ama doğramayın. (Bütün olarak kullanılacaklar.)
-Patatesi ve havucu soyup iri iri doğrayın.
-Sonra tüm malzemeyi 6 bardak su ile birlikte tencerenize alın. Mercimekler ve sebzeler iyice yumuşayıp dağılıncaya kadar pişirin.
-Çorbanın içindeki soğan ve sarımsakları çıkarıp atın.
-Pişen çorbanızı ister tel süzgeçten geçirin, isterseniz ise blender ile iyice ezin. Tuzunu ve kıvamını kontrol edin. Gerekiyorsa tuz ve su ekleyin. Sıcak sıcak servis edin.

Afiyet Olsun.

1 yorum:

Aslihan Mermer dedi ki...

Ben küçük bir kerevizin yarısını ekliyorum. Böylece ailecek kerevizin faydalarından da paydalanmış oluyoruz :)

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...