30 Aralık 2007

Sosisli Milföylü Çubuklar



















Pek çok arkadaşımın bloğunda gördüğüm bu börekleri ilk kez, yine, oğluma birşeyler yedirme çabası içinde olduğum, bayram günlerinde denemiştim.

Oğlum yemeyince de, gelen misafirlerimize ikram ettim.

Hepsi de hem lezzetini, hem şekillerini çok beğendiler. Siz de henüz denemediyseniz, yapımı çok kolay olan bu börekleri en kısa zamanda deneyin derim.

Malzemeler:
9 kare milföy hamuru
2 adet uzun soyulmuş sosis
16 adet ince uzun şiş çubuğu
Yağlı kağıt
1 adet yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:
-Tezgahınıza yağlı kağıt yayın. Oda sıcaklığına gelmiş 3 adet milföy hamurunuzu yan yana yerleştirin.



















-Merdane ile hamurları çok az açın. Birbirlerine yapışmalarını sağlayın.



















-2 adet sosisinizi enlemesine yerleştirin.



















-Hamurları fotoğraftaki gibi sosislerin etrafına sarın.



















-Kalan 6 kare hamurunuza da üçer üçer aynı işlemi uygulayıp, aynı sosislerin etrafına dolayın.


















-Hamurunuzu birer parmak genişliğinde, dilim dilim kesin.



















-İnce ve uzun çubukları, dilimlediğiniz milföylü sosislere, fotoğraftaki gibi saplayın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizin.




















-İçine 1 tatlı kaşığı sıvı yağ ekleyip, karıştırdığınız yumurta sarınızı, dilimlerinizin üzerine ve yanlarına, fırça yardımı ile sürün. 200 dereceye daha önce ısıttığınız fırınınıza verip, 20 dakika kadar pişirin. Mümkünse sıcak sıcak servis edin.

Afiyet Olsun.

Ek Bilgi: Mutlaka bilen arkadaşlar vardır ama, ben sonradan öğrendiğimden değinmeden edemedim.
Milföylü börek yaparken, yumurtayı çok az ve tam üst kısmına sürer, yan kenarlarına değmemesine dikkat ederseniz, böreğinizin daha güzel ve kat kat kabardığını göreceksiniz.

8 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

sosisli çubuklar çok hoş olmuş ellerine sağlık.
ama ben en son koyduğun resimdekine de değineceğim izninle:)
ben onu yanlış hatırlamıyorsam pınar reklamında gördüm aaa ne güzel bunu yapmalıyım dedim sonuçta basit birşey amaaa yapamadım ve şimdi gördümki bir blog arkadaşımız benim gibi tembellik yapmamış ve yapmış çokta güzel olmuş ellerine sağlık tekrardan.

Ayla dedi ki...

Ebru hanım ellerinize sağlık sunum çok güzel olmuş çok beğendim. Bende başka bir şekilde denedim ve güzel oldu.

zeya dedi ki...

sosisli çubuklar çok güzel olmuş.
misafir için ideal :):)

ebruakin dedi ki...

Selamlar Mutfak Havlusu,
Çok teşekkür ederim. :)
Kesinlikle doğru hatırlıyorsun.
Börekleri hazırlarken Annem benimkiler reklamdaki gibi olsun dedi. Ben de onları o şekilde hazırladım. :)
Tekrar teşekkürler.
Sevgiler...

Selamlar Ayla Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Sizin de ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Sevgili Zeya,
Çok teşekkür ederim.
İlginç bir sunum oluyor gerçekten. Özellikle de çocukların çok ilgisini çekiyor.
Sevgiler, saygılar...

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım elinden yemek çok güzeldİ. Ellerine sağlık. Özellikle çocuklar için çok keyifli, denemeye değer.

ebruakin dedi ki...

Sevgili Adsız,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

filizce lezzetlerde görünce bi bakayım dedim tarife hem şık hem kolay çocukların yemeyeni ne olursa olsun yemiyor maalesef
milföy alınca hemen denemek isterim ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

Islak Kek dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...