19 Mayıs 2008

Haşlanmış Karnabahar


Karnabaharın tadını sever, ama haşlanırken eve yayınlan kokuya tahammül edemediğimden pek pişirmezdim.

Ta ki haşlama suyuna sirke ve bir dilim ekmek eklendiğinde hiç koku olmadığını öğrenene kadar...

Salçalı patatesli sıcak yemek olarak pişireceksem de, önce bu şekilde ayrı bir tencerede yarıya haşlayıp, yemeğe ekliyorum.

Belki koku sorununu gidermeyi bilmeyen arkadaşlar vardır diye de, diyet öğünlerimin vazgeçilmezi haşlanmış karnabahar tarifini bloğuma ekleyeyim dedim.

Malzemeler:
1 adet küçük boy karnabahar
2 yemek kaşığı sirke
1 dilim ekmek
3 su bardağı yoğurt
Çok az fesleğen veya kekik
Tuz, su

Yapılışı:
-Karnabaharınızın dip yapraklarını koparıp, temizleyin ve yıkayın. (Çiçeklerini değil!)
-Karnabaharın bütün olarak sığabileceği uygun büyüklükteki bir tencereye, karnabaharın üzerini kaplayacak kadar kaynar su, tuz ve sirke ekleyin.
-Karnabaharı çiçeklerine ayırmadan baş aşağı duracak şekilde tencereye yerleştirin. 1 dilim ekmeği kenarından suyun içine batırın.
-Orta hararetteki ocakta, istediğiniz dirilikte haşlayın.(Çatalla yeterince yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edebilirsiniz.)
-Sonra süzgeçe alın.
-Karnabaharı çiçeklerine ayırıp, servis tabağınıza yerleştirin.
-Ayrı bir kasede yoğurdu karıştırın. Karnabaharların üzerine gezdirin.
-Arzunuza göre en üste çok az fesleğen veya kekik serpin. Fesleğenin çok olmamasına dikkat edin. (Fesleğen keskin tadı yüzünden yemeğinizi yenmez hale de getirebilir.)

Not: Balığın yanına çok yakışan karnabahar salatası hazırlamak için; karnabaharı aynı şekilde haşlayıp, süzgeçte soğutmalı ve sonra salata kasesine alıp, limon, zeytinyağı ve gerekiyorsa tuz ile tatlandırmalısınız.

Afiyet Olsun.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım,verdiğin ipuçları için sağolasın.Karnıbaharın kokusunu önlemek için haşlarken ekmek koyuyordum ama sirkenin de faydası olduğunu bilmiyordum.Benim kızım da haşlanırken kokusunu duydu mu söylenmeye başlar.Bakalım bir daha yaparken senin dediğin gibi yapayım.Daha çok işe yarayacağını umuyorum.İyi günler canım.

sadiye dedi ki...

günaydın
nedense ben karnıbaharın kokusundan kesinlikle rahatsızlık duymuyorum. Hatta ben o kokuyu seviyorum :) bizde genelde önce haşlanır sonra yağda nar gibi kızartılır yumurtaya batırılarak. Seninkide hoş olmaz ilk bana mantıyı hatırlattı eline sağlık
sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım haklısın genelde karnıbahar ve lahana çok sevdiğim fakat çıkan kokusu yüzünden pek yapmadığım sebzelerdir...ama sen çözüm bulmuşsun,paylaşımın için teşekkürelr arkadaşım..bu arada nefis görünüyor..ellerin dert görmesin..sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ebru'cum ipuçları için teşekkürler.. Çiçeklerine ayırmadan, bütün olarak haşlamanın özel bir sebebi var mı merak ettim..

fatosun mutfagından... dedi ki...

"İYİ DOSTU OLANIN, AYNAYA GEREKSİNİMİ YOKTUR..." (MEVLANA).. Güzelliklerle dolu bir gün dilerim canım. Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

günydın ebru abla:)
karnı bahar felaket kokuyor lezzetli ama işte kokusu yedirtmiyor bazen:)
bu prtatik bilgi işime çok yarayacak züpersin:)

sadiye dedi ki...

koca bir günaydın

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Ebrucuğum , gerçekten de öyle çoğu kişi kokusundan dolayı pek sevmez ama biz ailecek çok severiz yemeğini de salatasını da, sizin salatanız da çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
Bu arada, ziyaretlerin ve güzel dileklerin için teşekkürler, diğer paylaşımlarınıza da bakıp okudum, hepsi çok güzel, ayrıca geçmiş doğum gününüzü de kutluyor, ailecek sağlıklı nice yıllar diliyorum...
Canım sevgilerimle öptüm...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...