2 Mayıs 2008

Aspendos Amfi Tiyatrosu


Antalya tatilimize ait son fotoğraflarımız da Aspendos Amfi Tiyatrosu'na ait.

Tiyatro'ya ilk kez 1999 yılında gitmiş ve çok etkilenmiştim.

Hala kullanılabiliyor olması çok ilginç geliyor bana gerçekten. Ama zarar veriliyor mu acaba diye de korkuyorum.

Daha önceden gittiğimizde Atatürk'e ait bir söz Tiyatronun girişinde yazıyordu.
"Bu tiyatroyu restore ediniz ama kapısına kilit vurmayınız. Burada temsiller veriniz, güreşler düzenleyiniz. 9 Mart 1930, M. Kemal ATATÜRK."


M.s.2. yüzyılda yapılmış olan, 17000 kişilik Tiyatro, Türkiye'nin en iyi korunmuş Amfi Tiyatrosu imiş. Akustiğinin sırrının hala çözülemediği, sahnesindeki en ufak sesin bile, en üst sıradaki izleyici tarafından duyulabildiği iddia ediliyor.

Bizim orada olduğumuz 2007 Kasım ayında Antalya'da, Dünya Ampute (Bedensel Engelli) Futbol Şampiyonası yapılıyordu. 2 yılda bir yapılan ve dördüncüsü ülkemizde düzenlenen Şampiyona'da Milli Takımımız 3. oldu.

Fotoğraflarda gördüğünüz eşofmanlı sporcuların çoğu Brezilya Milli Takımı'nın futbolcuları. (Millilerimiz üçüncülük maçını Brezilya ile yapıp, 1-0 galip gelmişti.)







































































































































































































































































3 yorum:

Mutfaknotlari dedi ki...

günaydın canım harika ben görmedim ama çok istiyorum görmek
bu yakışıklı kim oğluşunmu maşallah

cuman mubarek olsun sevgiler

sadiye dedi ki...

bu fotorafları görünce aklıma hasankeyfim geldi. çok güzel yerler
sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım hayırlı cumalar sevgiler

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...