14 Ekim 2007

Meyve Şekerlemeli Kek

Nemli ve bol meyveli kekleri çok severim.

Geçenlerde Migros'ta, Çitoğlu marka Kurutulmuş Meyve Şekeri görünce çok sevindim, hemen aldım. Bu meyvelerden en son Eminönü'ndeki kuruyemişçilerde görmüştüm. Uzun zamandır da oralara gitmek kısmet olmamıştı.

İlk denememi bir arkadaşın tarifinden yaptım, ama meyvelerini az buldum ve istediğim gibi nemli de olmadı.

İş başa düştü, biraz ordan biraz burdan, nemli ve bol meyveli bir kek elde ettim. :)

Siz de kekleri bu şekilde seviyorsanız mutlaka deneyin.


Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı mısırözü yağı
1 su bardağı yoğurt (ne çok katı, ne de sulu olacak)
1 çay bardağı portakal suyu (taze sıkılmış ve tel süzgeç ile süzülmüş)
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ayrıca;
1 su bardağı kurutulmuş meyve
2 dolu dolu yemek kaşığı un

Yapılışı:
-Öncelikle kuru meyveleri, bir kaseye alıp üzerini geçecek kadar kaynamış su dökün. Bu şekilde 10 dakika bekletip, süzgeçe alın. Bir kenarda, süzülmesi için bekletin.
-Derince bir kek karıştırma kabında yumurtaları ve toz şekeri 10 dakika yüksek ayarda çırpın.
-Daha sonra yoğurt, taze sıkılmış ve süzülmüş portakal suyu, sıvı yağı ekleyin. Tekrar çırpın.
-Ayrı bir kaba unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyip, karıştırın. Bu karışımı mikserin düşük ayarıyla çırparak, yumurtalı karışıma ekleyin.
-Ayrı bir yerde süzülen kuru meyvelerinize, 2 dolu dolu yemek kaşığı unu ekleyin karıştırın.
-Kek harcını tahta kaşıkla karıştırarak, kuru meyvelerinizi ekleyin. Margarin ile iyice yağladığınız kalıbınıza dökün.
-Bekletmeden, daha önceden 180 dereceye ısıttığınız fırınınıza verin. 40-50 dakika pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için, kekinize kuru bir bıçak batırın. Bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş, üzerine kek harcı bulaşmış çıkıyorsa, pişmemiştir. Pişme süresi fırınınıza göre değişebileceğinden ilk 40. dakikada kontrol edin. Eğer pişmemişse 5 dakikada bir bıçak testi ile kontrol etmeye devam edin.
-Kekinizi fırından çıkardıktan sonra, kalıbının içinde soğumasını bekleyin.
-Soğuyunca servis tabağınıza ters çevirip, üzerine pudra şekeri veya hindistan cevizi serperek servis edin.

Afiyet Olsun.

16 yorum:

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim nefis olmus kekin en sevdigim keklerdendir kendileri ;)

Leziz Sofralar dedi ki...

Ebru'cum ellerine saglik canim kek yalniz kuru oluyor ama böyle hem lezzetli hemde besin acisindan zengin olmus ellerine saglik sevgiler...

inci dedi ki...

canım ebrum yine misler yapmışsın...ellerine sağlık..çayımın yanında olsada yesem:))

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ebru'cuğum,
Tam söylediğin gibi çok lezzetli bir kek olmuşa benziyor.
Sevgiler,

Baharcicegi dedi ki...

meyveler keke mayahos tad vermistir ben cok severim mayahos tatlari ekde,eline saglik canim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim, bu kuru meyveli kekin ne kadar harika ve yumusacik duruyor. Görüntü bunu söylüyor, tadina bakamiyoruz ama, ellerine saglik, ayrica icine fazla yagda katmamissin ve böyle bir kivam elde etmissin, tebrikler canim.

Selam ve sevgilerimle..

ebruakin dedi ki...

Selam Nihan'cım,
Teşekkür ederim. Öptüm...

Canım Seval'cim,
Kesinlikle katılıyorum canım. Teşekkürler. Öpüyorum kocaman.
Sevgiler...

Canım İncimmm, çok teşekkür ederim. Keşke beraber yiyebilsek.
Öpüyorum canımcım. Sevgiler...

Sevgili Burçin, çok çok teşekkürler.
Sevgiler...

Canım Bahar Çiçeğimmm, çok lezzetli oldu gerçekten. Teşekkürler.
Öptüm kocaman. :)

Sevgili Kevser, çok çok teşekkür ederim. Keşke ikram edebilsem, gerçekten.
Uydurduğum şeyler güzel de olunca çok hoşuma gidiyor.
Öptüm canım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Keki aynı tarifine göre ince detaylarına varana kadar uğraşıp hazırladım,birazdan fırına vereceğim.Ebru Hanım nasıl bir tarif vermiş bakalım eğer güzel olursa teşekkürü bir borç bilirim...

Cansu dedi ki...

Keki aynı tarifine göre ince detaylarına varana kadar uğraşıp hazırladım,birazdan fırına vereceğim.Ebru Hanım nasıl bir tarif vermiş bakalım eğer güzel olursa teşekkürü bir borç bilirim...

Cansu dedi ki...

1 saattir pişiyor.Üzerş yandı ama kek hala bıçak soktuğumda hamur gibi.Fırın iyice ısındıktan sonra koymuştum üstelik.Neden böyle oldu tarifte bir sorun mu var?

ebruakin dedi ki...

Selamlar Cansu Hanım,

Bu çok sık yaptığım bir kektir. Miktarlarında bir sorun yok.
Emeğinizin ve malzemenizin yazık olmasına çok üzüldüm.

1 saatte kekinizin içinin pişmemesi mümkün değil.
Fırınınızın alt ayarlarında sorun olabilir sanırım. :(

ebruakin dedi ki...

Bir de su bardağı ve çay bardağı ölçülerinde en küçük boy olanları kullandığınızı umarım. Çay bardağı dediğimde aida bardakları kullananlar var, benim kullandığım standart en küçük boylar. Su bardağı da 200 ml olan boy.

Adsız dedi ki...

selamlar ebru hanım.bende böyle hafif nemli kekleri severim.ama o ölçüler nedir öyle?şekerlemeli keklerde 1 su bardağı bıle çok geliyorken 2 su bardağı şeker,şekerleme vede üstüne pudra şekeri..ben tabiki azaltarak yapacağım bu keki.yanlız tarife bağlı kalmak adına yapacaklar için soruyorum.teşekkürler..

ebruakin dedi ki...

Selamlar,
Bu benim ağız tadıma göre olan ölçüler. Siz istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz tabii.

Ama çay bardağı ölçüsü olarak kullandığım ölçü
http://kucukkizindunyasi.blogspot.com/2011/01/yol-hazrlklar.html
bu linkteki bardak kadar küçük. Daha büyük bir bardak kullanırsanız önceki yorumdaki gibi kekin kıvamı tutmayabilir.
Saygılar...

ebruakin dedi ki...

Çay bardağı en minik boy olmalı aida bardak kullanıyorsanız yarısı kadar kullanın lütfen.

ebruakin dedi ki...

En son isteyeceğim şey malzemelerinizin yazık olması.

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...