4 Ekim 2007

Patates ve Dereotlu Poğaça


Bu tarif, bu aralar, 4 adet Sana margarin paketi ile hediye edilen "Hamurişi Kitabı"ndan.

Çok şık görünümlü tarifler var. Rastlarsanız almanızı tavsiye ederim.

Ben patatesli içleri birazcık salçalı severim, ama bunu Annem için yaptığım ve o salçasız istediğinden, tarife sadık kalarak yaptım. Sadece ufak tefek değişiklikler yaptım.

Malzemeler:
Hamur için;
4 su bardağı un
Yarım çorba kaşığı tuz
2 çorba kaşığı toz şeker
Yarım paket (21 gr) yaş maya veya 1 paket instant kuru maya veya 10 gr kuru maya
1 su bardağı elin dayanacağı kadar sıcak süt
75 gr oda sıcaklığında margarin (Tabii ayıp olmasın Sana :))
2 adet yumurta
İçi için;
3 adet orta boy haşlanmış patates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet soğan
Yarım yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı kıyılmış dereotu
1 çay kaşığı karabiber
Dilerseniz, 2 çay kaşığı kırmızı biber
Üzeri için;
1 tatlı kaşığı su ile çırpılmış 1 adet yumurtanın sarısı
Dilerseniz, susam

Yapılışı:
-Elin dayanacağı kadar sıcak sütün içine, toz şekeri ve minik minik parçaladığınız yaş mayayı veya kuru mayayı koyun karıştırın. (İnstant maya için bu işleme gerek yoktur.) 10 dakika bekletin. Maya köpürecektir. Daha sonra, hamur için gerekli diğer malzemeleri ekleyin. Yoğurun. Yapışkan ve yumuşak bir hamur elde etmiş olmalısınız.
-Bu hamurun üzerine nemli bez örtün ve sıcakça bir yerde, ilk hacminin iki katına çıkana kadar, yaklaşık 1 saat bekletin.
-Hamurunuz beklerken, soğanınızı isterseniz piyazlık, isterseniz minik minik doğrayın. Sıvı yağ ile birlikte bir tavaya alın. Kavurun.
-Haşlayıp, ezdiğiniz patatesleri, kavrulan soğanlarınızın üzerine ekleyin. 1 çay kaşığı karabiber ve acı ile derdiniz yoksa 2 çay kaşığı pul biber koyun. Karıştırın. 2 dakika kadar hep birlikte kavurun. (Bu kısım benim eklemem, orijinal tarifte, soğanlar kavrulup, ocak kapatılıp patates ekleniyor.)
-Mayalanmış hamurunuzu 30 eşit parçaya bölün. Bu parçalar ceviz büyüklüğünde olmalı.
-Parçaları elinizin içinde bastırarak açıp, içinin tamamını kaplayacak kadar büyüklükte, içten koyun. Kenarlarını büzerek kapatın ve yuvarlayın. Yağlanmış tepsiye dizin.
-Tepside de 20 dakika kadar mayalandırın.
-Sonra üzerine 1 tatlı kaşığı su ile çırpılmış, 1 yumurtanın sarısını fırçayla sürün. İsterseniz üzerine susam serpin.
-180 dereceye daha önce ısıttığınız fırında, üzeri iyice pişinceye kadar, yaklaşık 20-25 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

6 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Ebrucum yeni blogun hayirli olsun,cok hos hazirlamissin.patatesli pogacalar kesin nefis olmustur yumusacik,ellerine saglik canim

ZeYNeP dedi ki...

Ebru hanımcıgım merhaba,
Ellerinize saglık cok guzel olmuslar, bende de bu kitapçık var gecen haftalarda gordum sadece kitapcıkta neler var diye aldım, ancak hepsi zahmetli hamurlar oldugu için henuzdeneme yapamamıstım:) Sayende yarın yaparım birini,

Bu arada linklerimize ekledim sayfanı.
Sevbgilerimle,

Figen Karavaş

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

o kitabı bende aldım.ama henüz hiçbirşey deniyemedim.denemiş birini görünce sevindim.eline sağlık arkadaşım.

ebruakin dedi ki...

Selam Bahar Çiçeğimmm, çok teşekkür ediyorum canımcım. Senin bloğun da hayırlı olsun tekrar.
Öpüyorum kocaman...

Selamlar Figen Hanım,
Çok teşekkür ederim. Ben henüz sadece birini denedim ama diğerlerinin de görüntüleri çok hoşuma gitti. Fırsat buldukça yeni denemeler yapacağım.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Selam Mavi ve Portakal,
Çok teşekkür ederim. Sizin de yeni bloğunuz hayırlı olsun tekrar.
Kucak dolusu sevgiler...

inci dedi ki...

canım Ebrum,çok nefis bir poğaça olmuş....sana ya ayıp olmasın diye marka vermene çok güldüm:) harikasın yaa....canım afiyetler olsun....

ebruakin dedi ki...

Canım İnci'cim, çok çok teşekkür ederim. :)
Öpüyorum...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...