15 Ekim 2007

Ye#27 Taze Fasülye Kavurması (Kavrolta)

Image Hosted by ImageShack.us


Bu ayın etkinliği Ye#27 Karadeniz Yemekleri'ne ev sahipliği yapan canım Yeşim'ciğime kolaylıklar ve başarılar diliyorum.

Gönül isterdi ki karadenizli biri olarak daha çok tarifle etkinliğe katılayım.
Ancak üst üste gelen aksilikler maalesef buna engel oldu.


Karadeniz yemekleri demek pratik yemekler demektir. Güney doğu mutfağı gibi saatler süren tarifleri azdır. Tüm bahar ve yaz aylarında tarla, fındıklık ve çaylıklarda çalışan karadeniz hanımları, pratik yemekler hazırlamak zorundadır. Çünkü vakitleri yoktur.

Sürekli yağmurlu ve nemli havası, bölgede yetişen sebze çeşitlerinin de az olmasına neden olur.

En çok yetiştirilen; mısır, kara lahana ve fasülyedir. Yeni yeni kivi de yetiştirilmektedir. Sahillerde balık çok olsada, dağ köylerinde balık sanıldığı kadar çok tüketilmez.

Bu yemek aslında fasülye turşusu ile yapılır, ancak turşu bulunmadığı durumlarda, benim yaptığım gibi, haşlanmış fasülye ile de yapabilirsiniz.

Malzemeler:
500 gr taze fasülye (veya fasülye turşusu)
4 diş sarımsak
4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet kuru soğan
Tuz, su

Yapılışı:
-Fasülyelerinizi ayıklayıp, yıkayın. Üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su koyup, yenebilecek hale gelene, yani iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın. Süzün, bir kenarda bekletin. (Turşu kullanıyorsanız, bu işlemi yapmayacaksınız.)
-Tencereye sıvı yağ ve minik minik doğradığınız kuru soğanı koyup, kavurun.
-Süzdüğünüz fasülyeleri avucunuzun içinde iyice sıkarak, kavrulan soğanların üzerine alın. Tuzunu ekleyin. (Turşu kullanıldığında tuz eklenmeyecektir. Turşunun kendi tuzu yeterlidir.)
-10 dakika kadar kavurun. Havanda ezdiğiniz sarımsakları ekleyin. 5 dakika daha kavurun. Yemeğiniz hazır.

Afiyet Olsun.

6 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm canım:)
bayılırım hele turşusuyla yapılana nefiss ellerine sağlık canım bu arada ben blogspottada sayfa açtım buradanda görüşürüz artık öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

canım ebru katılımın ve güzel tarifin için teşekkür ediyorum
kocaman sevgilerle
hemen yayınladım bileee

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus elinize saglik

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik negusl olmus

Serpil dedi ki...

Ebrucum daha ne olsun. Harika bir tarif. Ellerine yüreğine sağlık...

ebruakin dedi ki...

Selam Serap'cım,
Yeni bloğun hayırlı olsun canım. Çok teşekkür ederim. Öptüm. Sevgiler...

Canım Yeşim'cim, eklediğin için teşekkür ederim.
Öptüm kocamanından.
Sevgiler...

Sevgili Filiz Hanım,
Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Canım Nihan'cım, teşekkür ederim.
Öpüyorum...

Sevgili Serpil, çok teşekkür ederim.
Öpüyorum canım.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...