13 Haziran 2007

Adım Adım Şeker Hamuru Yapımı (Sugarpaste)

Malzemeler:
7,5 su bardağı ince çekilmiş ve elenmiş pudra şekeri
1 yemek kaşığı toz jelatin (silme)
Çeyrek su bardağı oda sıcaklığında su
1 tatlı kaşığı tel süzgeç ile süzülmüş limon suyu
Yarım su bardağı glikoz
1 yemek kaşığı gliserin (silme)


















Yapılışı:
1-Pudra şekerinizi eleyin. 5 su bardağı kadar kısmını yoğurma kabınıza koyun.



















2-Mikrodalgaya dayanıklı bir tabağınıza toz jelatini koyun.



















3-Toz jelatinin üzerine, çeyrek su bardağı suyu serpin. 1 dakika kadar bekleyin, jelatin suyu çekip, şişsin.



















4-Şişen jelatini, mikrodalganın ısıtma ayarında 10 saniye ısıtın. Çok ısınmaması önemli. Sadece eriyecek kadar mikrodalgada kalmalı.



















5-Daha sonra eriyen, toz jelatinli suya, limon suyu, gliserin ve 20 saniye mikrodalgada ısıttığınız glikozu da ekleyin. İyice karıştırın. Glikozun tam dağılmadığını düşünüyorsanız 5 saniye kadar daha, karışımın tamamını mikrodalgaya koyun, ısıtın.



















6-Bu karşımı, yoğurma kabınızdaki pudra şekerinin ortasına döküp, yoğurmaya başlayın. Bir süre sonra kabın içinde yoğurmak zorlaşacaktır. Ayırdığınız 2,5 bardak pudra şekerinden bir miktar tezgaha döküp, hamurunuzu tezgahta yoğurmaya devam edin. Çok sert bir hamur olduğundan, oldukça kol kuvvetine ihtiyacınız olacak.
Azar azar ayırdığınız pudra şekerinden ekleyip, elastik ama sertçe bir hamur yoğurun. Pudra şekerinin miktarını kesin söylemek mümkün değildir. Ortamın, hatta elinizin sıcaklığı bile miktarı değiştirecektir. Benim, 7,5 bardak pudra şekerinin tamamını kullandığım hiç olmadı, ama siz bu miktarı hazır bulundurun.



















7-Hamurunuz hazır olduktan sonra, kullanıncaya kadar, streç filme sarıp, hava almayan bir kapta ve oda sıcaklığında saklamalısınız. Hava ile temas ettiğinde hamurunuz kuruyacaktır. Buz dolabına koyarsanız da, renklendirdiyseniz, renkleri akacak ve hamurunuz terleyecektir.
Bir süre beklemiş hamurunuzu kullanmadan önce, tekrardan iyice yoğurmanız ve katılaşmışsa birkaç saniye mikrodalgada ısıtmanız gerekebilir.



















8-Şeker hamurunuzu açmak için, mümkünse mermer yüzeye, resimdeki gibi, kalınca bir miktarda pudra şekeri elemeniz gerekmektedir. Yüzeyin ve merdanenin kuruluğuna çok özen gösterin. Hamurunuzu merdaneyle açarken, kenarlarından taşan pudra şekerini, yumurta fırçası gibi bir fırça yardımıyla, hamurdan uzaklaştırmalısınız.

Deneyecek olanlara, kolay gelsin. :))))

Not: 1-Mikrodalga fırını olmayanlar, malzemeleri, benmari usulü de ısıtabilirler.
2-Pudra şekerini, pasta malzemeleri satan yerlerden almalısınız. Normal, kutu pudra şekerleri, daha iri taneli olduğundan, istediğiniz sonucu elde edemezsiniz.
3-Toz jelatin, glikozu da pasta malzemeleri satan yerlerden temin edebilirsiniz.
4-Gliserini ise eczanenizden alabilirisiniz.

12 yorum:

Nalan Ünal dedi ki...

Şeker hamuru hazır olduğuna göre sırada şeker hamuru kaplamalı güzel bir pasta olacak gibi görünüyor. Büyük bir merakla bekliyorum.
Sevgiler,
Nalan

ebruakin dedi ki...

Selam Nalan'cım.
Maalesef bu hamuru, benden rica eden bir arkadaşım için yaptım.
Ama yakında yapmayı düşündüğüm çiçekli pastalarım var.
Onlarla görüşmek üzere. :)))
Sevgiler...

ebrulitatlar dedi ki...

Her ne kadar ben bu kadar uğraşamasamda ellerine sağlık diyorum. Ben aşağıdaki sosislere bayıldım. Benim oğluşlarda çok seviyor. Çok sağlıklı olmasada arada bir istiyorlar. Onlara yapayım bari. Çok leziz. sevgiler selamlar..

ebruakin dedi ki...

Selam Ebru'cum,
Hem adaşım, hem yaşdaşım. :)))
Erkekler daha fazla seviyor, böyle sağlıksız şeyleri nedense.
Benim oğlan da küçük, seninkiler de. Tadını bir aldılar mı kurtuluş yok. İstediklerinde de kıyamıyor insan vermemeye.
Kaçamak olarak yendikten sonra, fazlaca zararı olmaz dilerim.
Denersen sizlere de afiyet olsun canım.
Sevgiler...

Leziz Sofralar dedi ki...

Ebrucum seker hamurunu bende bir kez yaptim biraz degisikti ama sonucu ayniydi cok basarili bir seker hamuru olmus canim ellerine saglik seker hamurlu pastalarini bekliyoruz hadi bakalim sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Selam Seval'cim,
Çok teşekkür ederim.
Öpüyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam Ebru ben wiyandan emine seker hamurunu daha önce denedim kivami tuturamadim senin tarifin daha olayilir geliyor yine olmaz die korkuyorum (glikoz) var bende lakin cok kati agda gibi nasil siv hale getirmeliyim mikro dalgada eritsem seker hamurunda kullanirken sorun cikar mi cvplarsan cok sevinirim kolay gelsin seker hamuru ile yapilmis calismalarini görmek isterim

ebruakin dedi ki...

Selamlar Emine Hanım,

Dilerim bu tarifle kıvamı tutturabilirsiniz.
Sadece glikoz ile yapılan bir şeker hamuru tarifi de eklemiştim. Onu da deneyebilirsiniz.

Bu tarifte de belirttiğim gibi glikozu 20 sn kadar mikrodalgada eritebilirsiniz. Çok fazla ısıtmamaya dikkat ettiğiniz sürece sorun olmaz. Eğer ısıtmazsanız diğer sıvılarla karıştırmanız pek mümkün olmaz. Dediğiniz gibi kıvamı çok koyu.

Mikrodalgası olmayanlar da benmari usulü eritebilirler glikozu. Tabii içine su sıçratmamaya çok dikkat ederek.

Uzunca bir süredir diyet yaptığımdan fazlaca hamur işi yapılmıyor bizim evde. Önümüzdeki hafta bir pasta yapmayı düşünüyorum. İnşallah onu ekleyebilirim.

İlginize çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhabalar ben ilk defa şeker hamuru ile bir sipariş aldım ve şeker hamuru yapımını araştırıyorum diğer şeker hamuru tarifinizde tylose var ve bu şeker hamuru tarifinizde gliserin var acaba bu malzemeler kullanılmasa şeker hamurunda bir bozulma olurmu? gliserin bildiğim kadarıyla benzin bazlı bir malzeme tylose a gelince nasıl bir malzeme olduğunu bilmiyorum zaten burası ufak bir şehir olduğu için pastacılık malzemeleri satan bir yer yok yani tylose bulabilme imkanım yok bana kısa zamanda cevap yazarsanız sevinirm iyi çalışmalar dilerim

ebruakin dedi ki...

Selamlar,
Verdiğim ölçüleri kullanmazsanız ideal hamur kıvamını elde elemezsiniz.

Bloğumda yumurta akı ve glikozla yapılan bir hamur tarifi daha var. Diğerleri kadar kolay kullanılır bir hamur olmuyor ama işinizi görebilir belki. Ondaki sorun da çiğ yumurta kullanmanın ne kadar sağlıklı olduğu.

Yumurta tozu diye bir madde var ama hiç kullanmadım. Araştırın isterseniz.

Bulamıyorum dediğiniz malzemeleri Türkiye'nin her yerine gönderen pek çok site var. O da aklınızda olsun.

Kolaylıklar dilerim.
Saygılar...

MaceraperesT dedi ki...

merhaba..blogunuzu bugün keşfettim. çok yayarlı bilgiler yazmışsınız. merak ettim de. şeker hamurunun artanı saklanıp daha sonra kullanılabiliyor mu?

ebruakin dedi ki...

Selamlar,
Kendi yaptığınız şeker hamurunu streçfilm ile sarıp hava almayan bir kapta saklayabilir, kullanmak istediğinizde mikrodalga fırında biraz ısıtıp, yoğurarak elastikiyetini sağlayabilirsiniz.
Ama hazır hamurlar daha kullanışlılar ve uzun süre saklanabiliyorlar. Saklarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey, hava ile temasını önlemeniz.
Saygılar...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...