5 Haziran 2007

Tel Şehriye Çorbası


Hem tel, hem de terbiyeli arpa şehriye çorbasını çok severim. Yaz-kış yenebilmesi de en güzel yanı. :)

Bir ara, şehriye çorbasını, sulu makarna zannederek, oğlum da yiyordu. Dün de belki yedirebilirim umuduyla yaptım ama maalesef tadına bile bakmadı. :(

Malzemeler:
1 su bardağı tel şehriye
4 domates
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 silme yemek kaşığı un
6 su bardağı su (veya et suyu)
1,5 tatlı kaşığı tuz (veya 1 tatlı kaşığı tuzot)
4-5 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz (isterseniz)

Yapılışı:
-Unu ve sıvı yağı tencerenize alın. Unun kokusu çıkana kadar, 1-2 dakika kavurun.
-Rendeleyip, kabuklarını attığınız domatesleri, tencerenize ekleyin. 4-5 dakika kısık ateşte pişirin.
-Sıcak suyu ve tuzu ekleyin. Kaynatın. Tuz yerine tuzot kullanırsanız, içindeki baharat ve sebzeler sayesinde çok daha lezzetli bir çorba elde edebilirsiniz. Ben oğluma tuzotlu halini yediremem diye, bu sefer sadece tuz koydum. Ama yine de yemedi. (Ben biraz daha koyu olsun diye 5 bardak su ile yaptım. Ama ideali 6 bardak.Siz öyle deneyin.)
-Kaynayınca, tel şehriyeleri tencereye ekleyin. Kısık ateşte, şehriyeler iyice yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 15 dakika, pişirin.
-Dilerseniz, ocağınızı kapattıktan sonra, ince kıyılmış maydanozları tencerenize ekleyip karıştırabilir, kapağını kapatıp, 5 dakika dinlendirebilirsiniz. Veya fotoğraftaki gibi, servis sırasında, tabaklara koyabilirisiniz.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...