27 Haziran 2007

Humus


Küçüklüğümden beri ezilmiş baklagillerden yapılan mezeleri pek sevmem. Fava ve humus gibi...

Geçtiğimiz ay, bir arkadaşımızın nişanı için Bağdat Caddesi'nde bir Cafe'ye gittik. Oradaki mezelerden birinin şekil ve şemalinden ne olduğunu anlamadım. Üzerinde çam fıstıkları vardı ve görüntüsü irmik helvasına benziyordu. :))

Ancak tadına bakınca humus olduğunu anlayabildim. Sıcak servis edilmişti ve çok güzeldi. (Veya benim karnım çok açtı. :))))

Geçenlerde aklıma geldi. Denemek istedim ama gördüğüm tariflerde sıcak servis edilenine ve içinde fıstık olanına rastlayamadım. Ben de o tarifleri karıştırıp, kendimce bir humus yaptım. Hem sıcak, hem soğuk yenilebiliyor. Değişik tat arayanlara tavsiye ederim.

Malzemeler:
1 su bardağı nohut
Yarım çay bardağı tahin
1 çay bardağı zeytinyağı
Yarım çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tatlı kırmızı toz biber (acı seviyorsanız kırmızı pul biber de kullanabilirsiniz)
4 diş sarımsak (havanda dövülmüş)
3 dolu dolu yemek kaşığı çam fıstığı
Tuz
(Nohutu beklettiğiniz suya koymak üzere 2 çay kaşığı kekik, yarım çay kaşığı kimyon)
(Soğuk servis edecekseniz ayrıca 1 limonun suyu)

Yapılışı:
-Bir gece önceden nohutları bir kaba koyup, üzerini 4 parmak geçecek kadar su doldurun.
-Sabah nohutların suyunu değiştirip, yeni suya 2 çay kaşığı kekik, yarım çay kaşığı kimyon koyup, 1 saat daha bekletin. Daha sonra yıkayıp, süzün. (Bu işlem nohutların gazını almak için gerekli.)
-Nohutları tencereye alın. Üzerini yine 4-5 parmak geçecek kadar su koyun. Kaynayınca 1 çay kaşığı tuz ekleyin. Nohutları iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın. Haşlama sırasında suyun üzerine çıkan köpükleri alın. (Benim nohutlarımın haşlanması 50 dakika sürdü. Ama bu süre nohutun cinsine göre değişebilir.)
-Sonra nohutları süzün, ama haşlama suyunu dökmeyin.
-Nohutları, tahini, dövülmüş sarımsakları, 1 çay kaşığı tuzu, yarım çay kaşığı kimyonu, zeytin yağının yarım çay bardağı kadar kısmını, 1 çay bardağı kadar da nohutları haşladığımız suyu robotunuza koyun. İyice ezilene, hamur gibi olana kadar ezin.
-Ayrı bir tavaya kalan yarım çay bardağı zeytinyağını koyun, ısıtın.
-Çam fıstıklarını yağa ekleyip, hafif kahverengileşene kadar 1-2 dakika kavurun.
-Sonra tatlı veya acı kırmızı biberinizi ekleyip, 1 dakika da, biberi kavurun.
-Robottaki karışımı tavanıza dökün. İyice karıştırın ve 2 dakika kadar da hepsini birden pişirin. (Kıvamını daha sulu istiyorsanız, nohutların haşlama suyu ile ayarlayabilirsiniz. Ama bence bu kıvam ideal. :)))
-Servis tabağınıza alın. Bu şekilde, sıcak, 1 limonun suyunu ekleyerek de soğuk servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...