17 Haziran 2009

Muzlu, Hindistan Cevizli Muffin



Evdeki 2 yumuşamış muzu ne yapayım diye düşünürken, sevgili Yeşil Kivi'nin bloğuna eklediği, Martha Stewart'ın tarifi aklıma geldi, hemen denedim.

Muz biraz değişik bir tad verse de, nemli kıvamı çok hoşuma gitti. Kekleri akşam üzeri oğlumu parka çıkarırken yanımıza aldık, arkadaşlarına ve annelerine ikram ettik. :)



Malzemeler:
2 adet olgun muz
1 yumurta
2/3 cup toz şeker (2/3 su bardağı)
1/2 cup sıvı yağ (Yarım su bardağı)
1 paket vanilya
1/4 tsp tuz (1 silme çay kaşığı)
1 tsp kabartma tozu (1 tatlı kaşığı)
1+1/4 cup un (1 + çeyrek su bardağı)
3/4 cup hindistan cevizi (3/4 su bardağı)
(Ölçü olarak su bardağı kullanacaksanız, bardağınızın 200 ml hacmi olduğuna emin olmalısınız.)



Yapılışı:
-Muzu soyup, çatalla ezin.
-Üzerine yumurta, toz şeker ve vanilyayı ekleyip, 3-4 dakika mikser ile iyice çırpın.
-Sıvı yağı ekleyip biraz daha çırpın.
-Hindistan cevizinden çok az, üzerine serpmek için ayırıp kalanını harca ekleyin.
-En son olarak da tuz, un ve kabartma tozunu ekleyip, sadece karışıncaya kadar kısaca çırpın.
-Yağlı kağıttan kapsüller yerleştirdiğiniz 12'li muffin kalıbınıza harcınızı paylaştırıp, üzerine hindistan cevizi serpin.
-Önceden 175 dereceye ısıttığınız fırına verip 20-25 dakika kadar pişirin.

Tarif için teşekkürler Seçil Hanım...

2 yorum:

Vahide dedi ki...

selam ebrucum,

muffinin cok güzel görünüyor!
kizim ve ben muffin hastasiyiz!
yakin zamanda denemeyi düsünüyorum
ve insallah seninkiler gibi olur!

basarinin devamini diliyorum

hayirli günler

vahide

Eya dedi ki...

Ebrucugum, harika bir görüntü, ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...