15 Haziran 2009

Pizza



Canım Chaplincafe Burcu'cuğumun bloğunda gördüğüm ve ne zamandır denemek istediğim pizza tarifini iki gün önce denedim ve iki gün içinde 3 kez pişirdim. :)

Oğlum da, ikram ettiğim konuklarım da çok çok beğendiler. Tarif için teşekkürler ediyorum şekercim. Arşivimde bulunması için yaptığım ufak değişikliklerle, tarifi kopyalıyorum. Orijinal tarif için buraya tıklayabilirsiniz.

Malzemeler:
500 gr un
40 gr irmik
2,5 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tuz
1 küçük paket (10 gr) dr.oetker kuru maya
300 ml elin dayanacağı sıcaklıkta sıcak su

Sos için malzemeler:
4 domates (çekirdekleri çıkarılmış, rendelenip kabukları atılmış)
1 yemek kaşığı domates salçası
3 yemek kaşığı sıvı yağ
Karabiber, tuz

Üzeri için malzemeler:
Tamamen zevkinize kalmış. Oğlum pek sebze yemediğinden, ben sadece 10 adet kokteyl sosis, 20 dilim sucuk kullandım.
200 gr rendelenmiş taze kaşar peyniri

Yapılışı:
-Hamuru hazırlamak için; unu genişçe bir kaba eleyin, irmiği ekleyin, ortasını açın, kuru maya, pudra şekeri ve sıcak suyun yarısını ortasında biraz karıştırıp, 5 dakika bekletin. (Mayalı hamurlarda suyun sıcaklığı çok önemlidir. Ilık kullanmak yeterli olmayacaktır. Elin dayanacağı kadar sıcak olmasına mutlaka dikkat edilmelidir.)
Daha sonra tuzu unun üzerine serpip, sıvı yağı ekleyin. Yavaş yavaş su ilavesiyle, ele yapışmayan sertçe bir hamur elde edin. İyice yoğurup, üzerine nemli bir bez örtüp, sıcak bir yerde, hamur iki katına çıkana kadar, yaklaşık 45 dakika mayalandırın.

Sos için; çekirdekleri çıkarılmış, rendelenmiş ve kabukları atılmış domatesleri, sıvı yağı, salçayı, karabiberi ve çok az tuzu bir tavaya alıp, 2-3 dakika pişirin. Ocaktan alın.

Mayalanmış hamurunuzu unlanmış tezgah üzerinde merdane ile kalıbınızın ölçüsünde açın. (Bu ölçülerdeki hamurdan, fotoğrafta gördüğünüz tepsiden iki adet çıktı.)
Hamurunuzu yağlanmış kalıbınıza bastırarak yerleştirin.
Sosu üzerine gezdirin. Çok az rendelenmiş kaşar serpin.


Dilediğiniz malzemeyi tepsinize dizip, en üstüne tekrar kaşar peyniri serpin.
Bu sırada fırınınızı 230 dereceye ısıtın. Fırınınız ısınan kadar tepsinizde bekleyen hamurunuzun tepsi mayasının gelmesini de sağlamış olursunuz.
Daha sonra pizzanızı ısınmış fırınınıza verip, 15-20 dakika pişirin.



Afiyet Olsun.

3 yorum:

Gönül dedi ki...

sağol hayatım :))dualarını ve smslerini bekliyorum.....pizzan harika görünüyor ellerine sağlık artık bizim içinde yaparsın ne biçim komşusun yaaa:))))öpüyorum sevgilerimle

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım ebrum,
bayılırım pizzaya bende...
şimdi şu nefisss pizzadan kilolarıma hiç bakmadan koccaaa bir dilim hatta 2 dilim yiyip, soğuk soğuk da cola içip seninle sohbet etmek isterdim:)))
ellerine sağlık canım
öpüyorum seni ve yakışıklı oğlunu:)

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Canım afiyet bal olsun ama zorla da olsa sebze yedirmen lazım oğluşuna....Sadece vitaminler vs için değil...Sebze vücüt için çok önemli meyve de tabi...Bağırsaklar için cilt için o için bu için...
Ağaç yaşken eğilir,bu yaşta alışmazsa hiç bir zaman sebze yemez valla uyarmadı deme şekercim.
Çok öpüyorum(virüs temizlendi pc formatlandı)

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...