19 Haziran 2009

Pesto Soslu Makarna



Pesto soslu makarnaları çok severim. Hazır satılanların pek güzel olmayacağını düşünüp, denememiştim de. Kız kardeşim Emel'in tavsiyesiyle Barilla marka hazır pesto sosu kullandım ve gerçekten süperdi.

Bugün evde taze fesleğen olduğu aklıma gelip bir de kendim denemek istedim ki, iyi ki de denemişim, hazır sosları aratmayan harika bir sos oldu. Siz de fesleğen tadını seviyorsanız mutlaka deneyin.

Malzemeler:
1 paket (500 gr) fiyonk makarna
Su, tuz, 2 yemek kaşığı sıvı yağ

Pesto Sos İçin;
80 gr çam fıstığı
1 demet taze fesleğen
200 gr eski kaşar peyniri veya parmesan
1 çay bardağı zeytinyağı
2-3 diş dövülmüş sarımsak (isterseniz ekleyin, ben eklemedim)

Yapılışı:
-Makarnanızı tuzlu ve yağlı, bol suda haşlayın süzün. Bir kenarda bekletin.
-Çam fıstıklarını yağsız teflon tavada 1-2 dakika hafif renkleri değişene kadar kavurun.
-Taze fesleğenlerin yapraklarını ayırıp, akan suyun altında yıkayıp, hemen kağıt havlu ile kurulayın.
-Çam fıstıklarını, fesleğenleri, peyniri ve zeytinyağını blendera koyup, püre haline getirin.
-Sosu ve süzülen makarnayı tencerenize alıp, bir kaç dakika ısınana kadar karıştırın. Sıcak servis yapın.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...