12 Eylül 2009

Fırında Çipura



Oğlum balığı çok seviyor ama ben çiğ balığa dokunamadığımdan hep dışarda yiyebiliyordu. Kızkardeşimde gördüğüm bu pişirme şekliyle oğluş artık evde de balık yiyebiliyor. :)

Siz de benim gibi çiğ balığa dokunmakta zorlanıyorsanız, tavsiyelerim işinize yarayabilir diye bu tarifi ekledim.

Bu şekilde hazırladığınız balığınız ızgara tadında, hem hafif, hem de çok lezzetli oluyor...

Malzemeler:
1 adet çipura
1 tane defne yaprağı
Tuz
Yağlı kağıt

Yapılışı:
-Balığı, balıkçıda iyice temizletin. Benim gibi görüntüsüne dayanamıyorsanız kafasını da almasını isteyin. Eve geldiğinizde, elinize muayene eldiveni geçirip suyun altında bir kez daha yıkayın.
-Fırınınızı 230 derecede ısıtın.

-Balığınızı yağlı kağıt üzerine alıp, içini ve her iki yanını tuzlayın. Üzerine bir defne yaprağı yerleştirip, yağlı kağıdı katlayarak paketleyin. Tepsiye yerleştirin.

-Isınmış fırınınıza verip 20-25 dakika kadar pişirin. Kenarından pişip, pişmediğini kontrol ederek fırından alın. Yeşil salata ile servis edin.



Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...