12 Eylül 2009

Mantarlı Vejetaryen Beğendi



Bu tarif tamamen evdeki malzemeleri birleştirip değerlendirme çabamdan ortaya çıktı.

Daha önce denenmiş midir bilmiyorum ama benim gibi et yiyemiyorsanız değişik bir alternatif olabilir.

Tahmin edebileceğiniz gibi adı da benim uydurmam. :)

Malzemeler:
400 gr kültür mantarı
3 adet domates
1 adet soğan
3 diş sarımsak
3 yemek kaşığı sıvı yağ
Çeyrek limonun suyu
Tuz, karabiber, kekik, kırmızı pul biber
Su

Beğendisi için;
2 adet bostan patlıcan
2 dolu dolu yemek kaşığı un
2 dolu dolu yemek kaşığı tereyağı
Çeyrek limonun suyu
Süt, karabiber, tuz
100 gr rendelenmiş taze kaşar

Yapılışı:
Beğendi için;
-Patlıcanları, fotoğraftaki gibi alüminyum folyo ile sarıp ocakta veya fırında közleyin.

-Sonra patlıcanların ortasını boydan boya kesip, limon suyunu serpin, kaşıkla içini sıyırıp, kesme tahtasına alın ve ince ince kesin.
-Bir tavaya tereyağını alıp eritin. Erir erimez unu koyup, biraz kavurun. Sürekli karıştırarak koyu bir muhallebi kıvamına gelinceye kadar süt ekleyin.
-Sonra kıydığınız patlıcanları, tuzunu, karabiberini ve rendelenmiş kaşarları ekleyin. 2-3 dakika karıştırarak pişirip, blenderdan geçirin, bir kenarda bekletin.

Mantar Sote için;
-Mantarları parmaklarınızla ovalayarak temizleyin. (Ben bu işlemi suyun altında yapıyorum. Ama bazı aşçılar mantarın yıkanmaması gerektiğini söylüyor. Siz içinize siniyorsa yıkamadan dış yüzeyini soyarak da temizleyebilirsiniz.)
-Mantarlarınızı kuş başı büyüklüğünde küplere ayırın. Limonlu suda bekletin. Veya ıslatmayayım diyorsanız üzerine limon suyunu serpin.
-Tavanıza sıvı yağ, ince doğranmış soğan, sarımsak ve mantarları alın. Mantarlar su salıp, tekrar çekinceye kadar pişirin.
-Daha sonra mümkünse çekirdeklerini çıkardığınız ve rendeleyip kabuklarını attığınız domatesleri ekleyin. Tuzunu ve ağız tadınıza göre dilediğiniz baharatları koyun. Domatesleriniz iyice pişinceye kadar, çok az sıcak su ekleyerek kavurmaya devam edin.

Son olarak da tabaklara beğendiyi koyup, üzerinde mantar sote ile sıcak sıcak servis edin.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...