12 Eylül 2009

Muhallebi (Unu Kavrularak)



Bu da piştikten sonra çok az su katarak çırptığım tariflerimden biri. :)

Malzemeler:
1 lt süt
1 su bardağı un
3 dolu dolu yemek kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı toz şeker

Piştikten sonra eklemek üzere; Çeyrek su bardağı su

Yapılışı:
-Sütü bir tencerede kaynatın.
-Diğer bir tencereye tereyağını koyup eritin. (Yakmamaya dikkat edin.)
-Unu ekleyip, hafif kavrulmuş un kokusu duyulana kadar 1-2 dakika kavurun.
-Sonra yavaş yavaş sıcak sütü ve şekeri ekleyin. Sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başladıktan sonra 1-2 dakika daha ocakta tutup kıvam almasını sağlayın ve ocaktan alın.
-Daha sonra mikser ile sürekli çırparak suyu ekleyin. 5 dakika çırpın. Kaselere paylaştırıp, oda sıcaklığına geldiklerinde buzdolabına kaldırın. Soğutup, dilediğiniz gibi süsleyerek servis edin.

Not: Ben muhallebiyi sıcakken de çok seviyorum. Bebekliğimi mi hatırlatıyor nedir? :)))

Afiyet Olsun.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

muhallebiye maalle dediğim yaşları çok ama çok geride bıraktım ama o hiç bir tatlıya değişmeyeceğim kadifemsi tadı hala damağımda
Çocukluğuma dair en net tatlardan biri
Ayrıca sunumunu yemek tabağı için de olması da hafızamdaki resimle denk ellerinize sağlık

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...