3 Ağustos 2007

Eczacı Emel Hanım'ın Pastası



Son 2 haftadır, ya ben bir yerlerdeydim, ya da misafirlerim vardı. Uzun zamandır bu kadar yoğun bir trafiğim olmamıştı.

Araya bir de nişan pastası girince, benim için oldukça yorucu oldu.

Ancak dün kendime gelebildim. Akşam üzeri oğluşla otururken, aklıma buzdolabındaki küçük yedek pandispanyam ve pasta kremam geldi. :)

Şeker hamuru ile modelleme kursuna giderken, oturduğum sitenin eczanesinden gliserin almak istediğimde, eczacımız Emel Hanım şaşırarak, bu kadar gliserini ne yapacağımı sormuştu. Ben de pastacılık kursuna gittiğimi ve şeker hamuru yapımında gliserin kullanıldığını anlatmıştım. O da iyi o zaman öğrenince bize de yaparsınız demişti. :)

Aradan 2,5 yıl geçmesine rağmen bu sözümü tutamamış, ama unutmamıştım. :)

Dün de madem malzeme var, hemen yapıp götüreyim dedim. Ancak saat 16 idi. Yani eczanenin kapanmasına 3 saat vardı. Hem fotoğraflayayım, hem hızlı hızlı yapayım derken, çok başarılı bir pasta olmadı. Ama şeker hamuru kaplamalı pasta yapmak isteyenlere yardımcı olacağını düşünüyorum. Sizlere bu pastamın, yapım aşamalarını gösteren ayrı bir yazı daha hazırlıyorum.

Neyse ki pastayı 18.30 gibi eczaneye ulaştırabildim. Buradan da şeker hamuru ile pasta yaparken, malzemeleriniz hazır olsa bile, ne kadar uğraştırıcı bir iş olduğunu anlayabilirsiniz. :)

Ama Emel Hanım ve kardeşinin beğenileri tüm koşuşturmama değdiğini hissettirdi. :)

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...