24 Mart 2008

Ebru ve Diyet 1

İnternette kısa bir araştırma yaptım, ancak sizinle paylaşmak istediğim Thalia (Marimar) Diyeti'ne (en azından bu isimle), rastlayamadım. Dr. Muzaffer Kuşhan'ın da Ayırma Diyeti isimli kitabı ve diyet listeleri var, ancak prensibi tam olarak bu diyetle aynı değil.

Elimdeki kitapçık Thalia'nın başrolünde oynadığı Marimar adlı dizi daha yayındayken, Sabah Gazetesi'nin verdiği Bahar Diyetleri eklerine ait.

Bu diyet yönteminde belli besin gruplarını bir arada yediğiniz takdirde kilo vereceğiniz iddia ediliyor. Çoğu yiyecek için de bir miktar sınırlaması olmadığından, aç kalmanız söz konusu olmuyor. Eski patronumun bu yöntemle 3-4 kg fazlasından kurtulduğunu biliyorum. Ben de o zamanlar kısa süre denemiş ve başarılı olmuştum, ancak çalışırken bu prensip ile beslenmek daha zor olduğundan uzun süre devam ettirememiştim. Şimdi evde olduğumdan daha kolay uygulayabiliyorum. Sizin de bir sağlık probleminiz yoksa ve uygulayabileceğinizi düşünüyorsanız denemenizi tavsiye edebilirim. Ama özellikle belirtmek isterim bu ve bunun gibi diyetleri denemeden önce, tüm kan değerlerinizin normal sınırlar içinde olduğuna emin olmalısınız. Çünkü daha sonra telafisi mümkün olmayan problemlerle karışılaşabilirsiniz.

Diyet ve zayıflama yöntemleri konusunda uzun yıllardır kazandığım tecrübelerime göre; herkes için geçerli kolay bir yöntemden bahsetmek söz konusu değil malesef. Birisi için mucize olan diyet, sizin hiç de işinize yaramayabilir hatta zarar bile verebilir. Kilo alıp vermenizde, var olan rahatsızlıklarınızdan, metabolizma hızınıza, yeme alışkanlıklarınızdan, sosyal hayatınıza kadar pek çok şey etken olabiliyor.

Aslında hepimizin bildiği ancak uygulayabilsek zaten şişman olmayacağımız bir yöntem var. O da sebze-meyveden zengin, karbonhidrattan yoksun beslenerek yediklerimizi sınırlandırmak ve hareketimizi artırmak. Ne kadar basit görünüyor değil mi? Keşke bir cümle ile özetlenebilecek bu hayat şeklini hepimiz benimseyebilsek. :(

En kısa zamanda denediğim yöntemlerle ilgili daha detaylı bir yazı daha yazacağım.

Ancak şimdiden söylemek istediğim, size mucize olarak sunulan şeylere ihtiyatla yaklaşmanızı tavsiye etmek. İçinde bulunduğumuz bahar aylarında tüm görsel ve yazılı basında, sizin neredeyse hiçbir şey yapmanıza gerek olmadan (onlara para vermek dışında tabii) durduğunuz yerde kilo vereceğinizi iddia eden yöntemlerin, ürünlerin reklamlarına rastlıyoruz.

Bu tür yayınları gördüğünüzde ilk aklınıza gelmesi gereken, zayıflama konusuda eğer kesin, kolay ve mucize bir yöntem keşfedilmiş olsa önce Amerika'da kullanılacağı ve bu ülkenin nüfusunun yüzde ellisekizinin şişman olmayacağı olmalı bence.

Bu uğurda ciddi miktarlarda para kaybetmiş birisi olarak yazıyorum bunları. Tabii takdir sizin...

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...