14 Mart 2008

Mantar ve Beşamel Soslu Makarna


Sevgili arkadaşlar, son iki haftası çok yoğun olmak üzere, yaklaşık bir aydır diyet yapıyorum.

Bu nedenle bloglarınızı eskisi kadar takip edemiyor ve yeni tarif ekleyemiyorum. Bunun için beni affedin ne olur. Normal kiloma indiğimde herşey yoluna girecek inşallah. Yaptığınız birbirinden güzel lezzetleri görüp, diyete devam etmek çok zor inanın.

Dün kendime bir günlük izin verdim ve en sevdiğim makarnadan yaptım. Beşamelli makarnalara da, sebzelere de bayılıyorum. Ama hiçbir diyet listesinde önerilmiyor bu çeşit beslenme malesef.

Siz de beşamelli makarnalardan hoşlanıyorsanız kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Harika oldu.

Tarifi Barilla Makarna paketlerinin birinin üzerinde görmüştüm. Çok ufak değişiklikler yaptım ve işte ortaya çıkan...

Malzemeler:
1 paket penne makarna (500 gr)
Su, tuz

1 su bardağı kaşar peyniri rendesi (parmesan da olabilir)

Mantar sos için;
400 gr mantar
3 diş sarımsak
4 yemek kaşığı sıvı yağ
Çeyrek limonun suyu
Tuz, karabiber

Beşamel Sos için;
500 ml süt
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı:
-Makarnanızı tuzlu, bol suda haşlayın. Süzün.
-Beşamel Sos için; tereyağını tencerenize alıp, eritin. Unu ekleyin. 1-2 dakika sürekli karıştırarak kavurun. Azar azar ve yine karıştırarak sütü ilave edin. Kaynayıp, kıvam alıncaya kadar pişirin. Bir kenarda bekletin.
-Mantar Sos için; oldukça geniş bir tavaya (makarnayı da içine alacak kadar büyük), sıvı yağı, kabuklarını elinizle soyarak temizlediğiniz ve dilim dilim kestiğiniz mantarları, ince kıyılmış sarımsakları, tuzu, karabiberi ve limon suyunu koyun. Mantarlar sularını salıp, çekene kadar kavurun.
-Ocağın altını kapatmadan, mantarların üzerine, beşamel sosu ekleyin, karıştırın. Daha sonra süzülmüş makarnaları ekleyin. 1-2 dakika hepsini birlikte harmanlayın. Ocağı kapatın.
-Tabaklara servis edip, üzerine rendenin ince kısmı ile rendelediğiniz kaşar peynirini serpiştirin.

Afiyet Olsun.

Not: Kuzenimden ve bir şeften mantarların yıkanmaması gerektiğini duymuştum. Mantarlar kendi yapılarında da su bulundurduğundan ve yıkanırken de çok su çektiğinden tadlarının bozulduğunu söylediler. Yıkamadan birşey yemek çok hoşuma gitmese de, bu sefer mantarların kabuklarını alt kısmından tutup soyarak, ancak saplarını koparıp atarak hazırladım sosu. (Onlar saplarını da kullanıyorlardı, ama sapları soyulmadığından temiz değilmiş gibi geldi, ben böyle yaptım.)
Tadı daha güzel oldu. Aklınızda bulunsun.

3 yorum:

Leziz Tarifler dedi ki...

Ebru'cum, makarnan çok güzel. soslu makarnaya bayılırım. Sevgiler..

ebruakin dedi ki...

Selamlar Feyhan Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Benim de vazgeçemeyeceğim lezzetlerden biri.
Öpüyorum sizi.
Sevgiler...

gülçin dedi ki...

mantar saplarını yıkamak yerine bıcağın ters tarafını kullanarak kazıyabilirsiniz, tertemiz oluyor. böylece güzelim mantarlar da ziyan olmaz.

tarif için de teşekkürler.

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...