9 Mart 2008

Yalancı Su Böreği - PDÇS Etkinliği - 17


















Sefertası Belgin Hanım'cığım, beni, Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'ne davet etmiş. Çok teşekkürler ediyorum ve başarılar diliyorum.

Canım Belgin Hanım'cığım için değişik bir tarif olsun diyerek İtalyan Pudingi, Panna Cotta hazırlamıştım. Ancak bir aksilik oldu ve kıvamı bozuldu. Ben de etkinliğin son gününde, eski bir tarifimle katkıda bulunayım istedim.

Malzemeler:
2 adet yufka
1 yumurta
tepsiyi yağlamak için sıvıyağ


İç için

Malzemeler:

1 paket kelebek makarna

Tuz, su

500 gr beyazpeynir (Ben taciroğlu kullandım. Peyniriniz tam yağlı ve sert olmalı.)

50 gr tereyağı

Yarım demet maydanoz

İçin Yapılışı:

-Makarnanızı tuzlu suda, 10-12 dakika kadar haşlayın. Süzün.

-Genişce bir kaba alın. Sıcakken tereyağını koyun karıştırın.

-Peyniri ve ince kıyılmış maydanozu ekleyin... İç malzememiz hazır!


Harcı İçin

Malzemeler:

3 yumurta

2 su bardağı süt

1 kahve fincanı sıvı yağ

1 çay kaşığı tuz

Harcın Yapılışı:

-Yumurtayı çatalla çırpın.

-Diğer malzemeleri ekleyip, karıştırın...Harç da hazır!




Böreğin Yapılışı:

-Yufkayı, yağladığınız tepsinize, kenarları taşacak şekilde serin.

-Makarnalı, iç karışımınızın yarısını, yufkanızın içine dökün.

-Harcın yarısını makarnaların üzerine, kaşıkla gezdirin.

-Yufkanın kenarlarını, üzerine kapatın.

-Diğer yufkayı da, aynı şekilde alttaki katın üzerine, kenarları taşacak şekilde serin.

-Kalan iç karışımını koyun.

-Kalan harçtan 2 yemek kaşığı kadar ayırıp, onu da 2.kat makarnaların üzerine gezdirin.

-2.yufkanın da kenarlarını üzerine kapatın.

-Ayırdığınız 2 yemek kaşığı harca, 1 yumurta kırın. Çırpın ve böreğinizin üzerine sürün.

-Daha önceden 200 dereceye ısıttığınız fırına verip, üzeri kızarana kadar pişirin.


Afiyet Olsun.


16 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.Blogunun da yas gününü kutluyorum,nice senelere hep birlikte insallah.

SOFRAM dedi ki...

Canım inan resim gerçek su böreği gibi, çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık, bu börekten arkadaş yapıyor çok güzel oluyro, seninki de nefiss...
Canım demek eşin Samsun'lu, yolunuz buralara düşerse sizlere evimizde Samsun pidesi yedirmek isterim ve çok seviniriz ailecek...
Ailecek sevgi ve selamlar canım...

Eya dedi ki...

Ebrucuğum....bu böreği bende yaparım ve severek tüketiriz.Ama seninki bir başka leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

zehra

inci dedi ki...

canım arkadaşım,beni merak etmişsin,ilgine çok memnun oldum:)bu aralar hem grip,hem koşturmalarım olduğu için biraz ara verdim:(ama uygun zamanda yine bloğuma devam edeceğim...benim çok sevdiğim bir tarifi vermişsin,bu defa 2 yufkayla yapmışsın ama süper olmuş...her tarifin ayrı güzel,ellerine sağlık canımm...kocaman sevgiler:)

ebrulitatlar dedi ki...

Ebru'cum çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Disalce dedi ki...

çok beğendim bu tarifi..görüntüsü aynı gerçek su börği gibi...

ne zamandırda düşünüyordum yapmayı..en kısa zamanda deniycem...

ellerine sağlık canım....

pelince dedi ki...

Off nefis kabarmış ve harika gözüküyor.Ellerine sağlık...

Sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ebrucum ellerine sağlık çokseverim ben bu böreği nefis görünüyor..ellerine sağlık..iyi haftalar

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok lezzetli görünüyor. Ayrıca blogunun yıl dönümünü de kutluyor, nice uzun yıllar daha güzel paylaşımlarının devamını diliyorum.
Sevgilerimle,

Baharcicegi dedi ki...

gercektende tadi su böregine cok benziyor,bir arkadasimda yemistim harikaydi,canim nefis olmus eline saglik

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

yalancı malancı muhteşem olmuş valla ellerine sağlık canım...çok öpüyorum kocamann sevgiler

Adsız dedi ki...

10 Mart tarihinde başlayıp 10 Nisan tarihine kadar devam edecek olan EN GÜZEL PASTA YARIŞMA’mız var katılırsan mutluluk duyarım .Birinci olan arkadsaşımız Porselen Demlikte ev sahibesi olarak görev yapacaktır.sevgiler SEVİL http://birdemliksohbet.blogspot.com

CANIM AYRICA BANNERİ KOYDUGUN İÇİNDE TEŞEKKÜR EDERİM

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika hep denemek istemisim bir turlu hazirlayamadigim bir tarif cok guzel gorunuyorellerine saglik 1 dilim aldim sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Ebru'cum,
iste bu: Hem pratik, hem de leziz görünüyor, valla harika birsey olmus bu yalanci su böregine bayildim, en kisa zamanda bende denemek istiyorum.

Selamlar ve öptüm..

canan kufer dedi ki...

ebrucugum,
ben hic denemedim, ama mutlaka yakin zamanda denemek istiyorum, cünkü canim istedi:-)
ellerine saglik,
sevgiler,
canan

ebruakin dedi ki...

Canım Kızılcık Şurubum,
Çok çok teşekkürler.
Nice yıllar birlikte olmak umuduyla...
Sevgiler...

Sevgili Fatma Hanım'cım,
Çok teşekkür ederim.
Nazik davetiniz için ayrıca teşekkürler.
İnşallah bir gün tanışmak kısmet olur.
Cevabımı biraz geç yazdığımdan, buradan da size acil şifalar diliyorum. Geçmiş olsun.
Öpüyorum sizi kocaman.
Sevgiler, saygılar...

Sevgili Zehra, çok teşekkür ederim.
Senin de ellerine sağlık.
Sevgiler...

Canım İncimmm,
Grip için çok geçmiş olsun. En kısa zamanda nefis tariflerini bekliyoruz.
Çok teşekkür ederim şekercim.
Sevgiler...

Selam Ebru'cum,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Canım Disal'cim,
Çok teşekkür ederim. Denersen afiyet olsun şimdiden.
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

Selamlar Pelin Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Canım Fatoş'cum,
Teşekkürler ediyorum.
Öptüm canımcım.
Sevgiler...

Canım Burçin'cim, çok çok teşekkür ederim. İnşallah uzun yıllar boyunca hepbirlikte olur, güzel tariflerimizle birbirimizin mutfaklarına tat katmaya devam ederiz.
Öptüm canım.
Sevgiler...

Sevgili Bahar Çiçeği,
Çok teşekkürler ediyorum.
Sevgiler...

Canım Serap'cım, teşekkür ederim.
Ben de öptüm kocaman.
Sevgiler...

Selamlar Sevil Hanım,
Yarışma fikri çok güzel olmuş. Size de başarılar diliyorum.
Bu tür haberleri duyurmak için elimden geleni yapıyorum her zaman. :)
Görüşmek dileğiyle.
Sevgiler...

Selamlar Filiz Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Keşke gerçekten ikram edebilsem.
Öpüyorum sizi.ç
Saygılar...

Canım Kevser'cim,
Çok teşekkür ederim. Denersen şimdiden afiyet olsun.
Öpüyorum canım.
Sevgiler...

Selamlar Canan Hanım,
Çok çok teşekkürler. Denerseniz size de afiyetler olsun.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...