29 Mart 2008

Meyve Şekerlemeli Nemli Kek - PDCS 19 Etkinliği


Sevgili Yemek Güncesi Yeliz arkadaşımız beni Porselen Demlik Çay Saati 19 Etkinliği'ne davet etmişti.

Ben de çok sık yaptığım ve tadına bakan herkesin beğendiği meyve şekerlemeli kekim ile etkinliğe katılmak istedim.

Sevgili Yeliz nazik davetin için tekrar teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.

Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı mısırözü yağı
1 su bardağı yoğurt (ne çok katı, ne de sulu olacak)
1 çay bardağı portakal suyu (taze sıkılmış ve tel süzgeç ile süzülmüş)
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ayrıca;
1 su bardağı kurutulmuş meyve
2 dolu dolu yemek kaşığı un

Yapılışı:
-Öncelikle kuru meyveleri, bir kaseye alıp üzerini geçecek kadar kaynamış su dökün. Bu şekilde 10 dakika bekletip, süzgeçe alın. Bir kenarda, süzülmesi için bekletin.
-Derince bir kek karıştırma kabında yumurtaları ve toz şekeri 10 dakika yüksek ayarda çırpın.
-Daha sonra yoğurt, taze sıkılmış ve süzülmüş portakal suyu, sıvı yağı ekleyin. Tekrar çırpın.
-Ayrı bir kaba unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyip, karıştırın. Bu karışımı mikserin düşük ayarıyla çırparak, yumurtalı karışıma ekleyin.
-Ayrı bir yerde süzülen kuru meyvelerinize, 2 dolu dolu yemek kaşığı unu ekleyin karıştırın.
-Kek harcını tahta kaşıkla karıştırarak, kuru meyvelerinizi ekleyin. Margarin ile iyice yağladığınız kalıbınıza dökün.
-Bekletmeden, daha önceden 180 dereceye ısıttığınız fırınınıza verin. 40-50 dakika pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için, kekinize kuru bir bıçak batırın. Bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş, üzerine kek harcı bulaşmış çıkıyorsa, pişmemiştir. Pişme süresi fırınınıza göre değişebileceğinden ilk 40. dakikada kontrol edin. Eğer pişmemişse 5 dakikada bir bıçak testi ile kontrol etmeye devam edin.
-Kekinizi fırından çıkardıktan sonra, kalıbının içinde soğumasını bekleyin.
-Soğuyunca servis tabağınıza ters çevirip, üzerine pudra şekeri veya hindistan cevizi serperek servis edin.

Afiyet Olsun.

2 yorum:

sadiye dedi ki...

Kek gerçekten yorgunluğun ardından bir bardak çay veya kahveyle tv. başında elinde kumandayla çok güzel yenir. öyle değilmi.
ben genelde üzümlü çikolatalı cevizli yapıyorum. Hiç meyveli denemedim. Bİr ara denesem iyi ederim galiba. Paylaşım için tşk.

ebruakin dedi ki...

Bence de Sadiye'cim,
Bir de kilo problemim olmasa, sadece hamurişi ile beslenebilirim. :)
Nemli kekleri seviyorsan, kesinlikle denemeni tavsiye ederim canım.
İlgine ben teşekkür ederim.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...