29 Mart 2009

Yoğurtlu Beyaz Lahana Salatası



Ben bu salataya bayıldım arkadaşlar. Bazı tariflerde içine rendelenmiş havuç ve ceviz de eklendiğini gördüm ama ben bu halini o kadar sevdim ki tadı değişsin istemedim. :)

Denerseniz, dilerim siz de beğenirsiniz...

Malzemeler:
Yarım orta boy beyaz lahana
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı mayonez
2 yemek kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı toz şeker
Tuz

Yapılışı:
-Beyaz lahanayı sirkeli suda bekletin, yıkayın ve süzün. Kalın damarlı kısımlarını atarak, ince ince doğrayın, bir süzgeçe alın. Üzerine 1 tatlı kaşığı tuz ekleyerek bir dakika kadar ovun. Üzerinden su geçirip yıkayın ve iyice süzülmesini bekleyin.
-Bir kapta yoğurt, mayonez, limon suyu, toz şeker ve tuzu karıştırın. (Ben yarım tatlı kaşığı kadar tuz kullandım ama siz lahananın büyüklüğüne göre tadına bakarak ekleyebilirsiniz.) Daha sonra lahanaları yoğurtlu karışımla iyice harmanlayın ve servis edin. (Bu salatayı buzdolabında birkaç gün bekleterek de kullanabilirsiniz.)

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...