5 Ocak 2008

Cevizli Erişte


















Malzemeler:
250 gr hazır erişte
Yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz
100 gr beyaz peynir veya tulum peyniri
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz, su

Yapılışı:
-2 yemek kaşığı sıvıyağı tencerenize alın, ısıtın. Isınmış yağın üzerine eriştelerinizi koyup, sürekli karıştırarak, 5 dakika kadar kavurun.
-Kavrulmuş eriştelerinizin üzerini 2-3 parmak geçecek kadar kaynamış su dökün, çok az tuz ekleyin. Erişteleri makarna gibi haşlayın ve süzün. (Eğer kavurmak istemiyorsanız, eriştelerinizi, kaynar tuzlu su içine atıp haşlayarak da bu yemeği hazırlayabilirsiniz.)
-Erişteleriniz bir kenarda süzülürken, tencerenize 1 yemek kaşığı tereyağı koyup, eritin. Bıçakla iri iri kıydığınız cevizleri ekleyin. 1 dakika karıştırarak kavurun. (Daha fazla değil.)
-Daha sonra süzülmüş erişteleri ekleyin. 1-2 dakika karıştırarak, eriştelerin her tarafının yağlanmasını sağlayın. Servis tabağınıza alın.
-Peynirleri ufalayın. Dilerseniz servis tabağına, dilerseniz tabaklara paylaştırarak servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

2 yorum:

cincinsfikirli dedi ki...

2 gün önce bu yemeğe yorum yazmıştım, gönderemeden bişi oldu..unuttum şimdi ama ...neyse tekrar yazıyım istedim..ay aynı 70'lik nine gibi unutkan oldum ben..hayat karmaşık bu ara. gelelim erişteye..ben pek eve almamaya çalışıyorum çünkü bir tencereyi yiyyebilme gibi çok sevdiğim bir azmim var:)bayılıyorum tereyağlı erişteye..ona karşı iradem yok. annem anlatıyordu daha geçen gün; anneannem onlara hep cevizli yaparmış, çok severdik diyor annem. ben de anneme onun hiç cevizli yapmadığını söyledim..işin ilginci ben de hiç yapmadm. sanırım erişteyle arama bişi girsin istemiyorum. ellerine sağlık şeker, ağzımın suları aktı. bir de gelelim Güneşin şu kitabına..çok beğendim.çocuklrı kitaba özendirmek çok güzel,,demek Nuran Hanımın çoook kitabı var, acaba benim de 500 tane varmıdır? oturup sayacağım bigün.taktım buna..2 senedir hiç kitap okuyamadım çok üzüzcü..ama kızıma boyna kitap alıyorum.amma yazdım gene.c.tesi bugün, akşam dışarıda yiyeceğiz, Beroyla ne kadar mümkünse...seni çok öpüyorum. güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle..

ebruakin dedi ki...

Canım Banummm,
Yemeklerle arandaki ilişki de benimkine çok benzediğinden bu kadar iyi anlaşıyor da olabiliriz.
Ben sanırım yemek için yaşayanlardanım.
O yüzden diyet yapmak beni hayattan koparıp, çok mutsuz ediyor.
En kısa zamanda cevizlisini de dene şekercim. Çok beğeneceğine eminim.
Ben oğluma kitap sevgisini çok aşılayamadım. Umarım sen başarılı olursun.
Dışarda yediğiniz yemek sırasında da miniş kızın size huzur vermiştir dilerim.
Öpüyorum şekercim.
Sana da iyi haftasonları diliyorum.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...