18 Ocak 2008

Ye#30 Bread and Butter Pudding (Ekmek ve Tereyağı Pudingi)


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Sevgili Tuba Hanım'ın ev sahipliğini yaptığı Ye#30 Dünya Mutfakları Etkinliği için, ilk aklıma gelen Donut yapmaktı. Ancak ona fırsatım olmadığından, İngilizlerin geleneksel tatlısı Ekmek ve Tereyağı Pudingini yapmaya karar verdim.

Aslında her ne kadar İngilizlerin ağız tadının Türklere uygun olmadığını düşünsem de, krem karamel gibi bol yumurtalı tatları seviyorsanız ve yumurta kokusundan rahatsız olmuyorsanız, bu tariften de hoşlanacağınızı düşünüyorum.

Tuba Hanım'a kolaylıklar dilerim.



















Malzemeler:
8 dilim tost ekmeği
4 adet yumurta
Yarım su bardağı toz şeker
2 su bardağı süt
1 su bardağı krema
1 tutam tuz
1 çay kaşığı toz veya sıvı vanilya
3 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı kuru üzüm
3 yemek kaşığı kayısı marmeladı
2 yemek kaşığı portakal suyu
Üzeri için, 2 yemek kaşığı pudra şekeri

Yapılışı:
-Kuru üzümleri bir kaseye alıp, üzerine kaynamış su dökün. 10 dakika kadar bekletip, süzün. Bir kenarda bekletin.
-Geniş ve derin bir fırın kabını tereyağı ile yağlayın. Ekmeklerin üzerlerine de tereyağı sürüp, düzgün bir şekilde tepsinize dizin. (Tereyağlı kısımları üstte olsun.)
-Süt, krema, toz şeker, bir tutam tuz ve vanilyayı bir tencereye koyun. Blenderdan geçirip, homojen bir karışım olmasını sağlayın. Ocağa koyun ve bir an fokurdayana kadar ısıtın. Sonra hemen ocaktan alın.
-Ayrı bir kapta mikser ile yumurtaları çırpın.
-Sıcak sütlü karışımdan, önce birkaç yemek kaşığı alıp, yumurtalara ekleyin, ki yumurtalar birden pişmesinler. Daha sonra da sürekli karıştırarak tüm sütlü karışımı yavaş yavaş yumurtalara ekleyin.
-Tepsinizdeki ekmeklerin üzerine önce kuru üzümleri serpin, sonra da bu karışımı tel süzgeç ile süzerek gezdirin.
-10 dakika ekmeklerin karışımı iyice çekmesi için bekletin.
-Önceden 190 dereceye ısıttığınız fırına, fırın tepsinizi yerleştirin ve içine sıcak su koyun. Pudingi hazırladığınız kabı suyun içine oturtun. Ancak su, kabın yarısına gelmeli ki, kaynarken fokurdayan su kabın içine girip, tatlınızı bozmasın.
-Bu şekilde ekmeklerin üzeri kızarıncaya kadar, yaklaşık 30-40 dakika pişirin.


















-Fırından çıktıktan sonra bir kasede karıştırdığınız kayısı marmeladı ve portakal suyunuzu hafif ısıtın, bir fırça yardımı ile ekmeklerin üzerine sürün. Dilimlerin üzerine pudra şekeri serperek sıcak servis edin. (Ben, evde marmelat olmadığından, 3 kaşık kayısı reçeli ve 1 kaşık da portakal suyunu karıştırarak kullandım.)



















Afiyet Olsun.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

of bunlar süper olmuş,,ben bunu hiç denememiştim,ama çok cezbedici..kuru üzüm flan olayı bitirmiş..ellerine sağlık, sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Tost ekmeginden böyle hafif bir tatli yapman cok degisik güzel bir tarif olmus,eline saglik canim,asagidaki yumurta surat cok hosuma gitti yumurtayi sevmeyen cocuklar bu haliyle hemen yerler.
Güzel bir hafta sonu dilerim

Melek* dedi ki...

daha neler görcez yaww ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Etimeklinin bi değişik versiyonu gibi bişe:))
Pratik ve hafif.. mımmm

Adsız dedi ki...

Cok güzel bir tatli olmus canim,ellerine saglik.

NiNo dedi ki...

super olmus ellerine saglik

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık Ebru'cum. Bu arada sende blogspottasın sevindim :)

ebruakin dedi ki...

Selamlar Banu Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Canım Bahar Çiçeğimmm,
Çok teşekkür ederim şekercim. İnşallah bir hayrım olur annelere. :)
Öpüyorum.
Sevgiler...

Selamlar Melek'cim,
Çok teşekkür ederim. :)
Sevgiler...

Canım Lulummm,
Aslında çok hafif olmuyor. Yumurta ve şeker biraz ağırlaştırıyor tadını. :( Hatta ilk yediğimde yadırgadığımı bile söyleyebilirim ama sonra çok sevdim. :)
Teşekkür ederim canımcım.
Sevgiler...

Selamlar Senem'cim,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Selam Nihan'cım,
Teşekkürler ediyorum.
Sevgiler...

Selamlar Özlem'cim,
Çok teşekkür ederim.
Senin de yeni bloğun hayırlı olsun.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...