13 Ocak 2008

Yumurta Surat


Oğlum genellikle Nickelodeon kanalını seyretse de, bu sabah bir ara Baby Tv açmış.

Bir çocuk şarkısının klibinde, fotoğraftakine benzer bir yumurta gördü ve yapmamı istedi.

Ona birşeyler yedirmek için kırk takla atan ben de hemen yaptım. Soğumasın diye aceleyle süsledim ve televizyonda görmeyen arkadaşlarım varsa diye fotoğrafladım.

Kabaktan yaptığım koca kulakları sayesinde Sergen'e benzeyen bu yumurta surat, sizin yumurcakların da hoşuna gidebilir. :)

Malzemeler:
2 yumurta
1 çay kaşığı tereyağı
Tuz
Süsleme için; Kırmızı biber, kabak, erişte veya evinizde her ne varsa; zeytin, domates vs...

Yapılışı:
-Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırın. Sarılarının dağılmamasına dikkat edin. (Ben, aklarını sızdırıp, sarılarını kabuklarının içinde bıraktım.)
-Tereyağını kapaklı bir teflon tavaya alın, eritin. Tavanın her tarafının yağlanmasını sağlayın.
-Yumurta aklarını çatalla çırpıp, tavanıza dökün. Kısık ateşte 30 saniye kadar pişirin.
-Yumurta sarılarını dikkatlice, gözlerin olabileceği yerlere yerleştirin. (Ben bunun için yumurta kabuklarından yardım aldım. :))
-Üzerine çok az tuz serpin. Tavanın kapağını kapatın.
-Sarıları istediğiniz kıvama gelene kadar, yine kısık ateşte pişirin.
-Sonra yumurtanızı, 2 spatula yardımı ile dikkatli bir şekilde, genişçe bir tabağa alın. Dilediğiniz şekilde süsleyin.
(Orijinalinin saçları, pişmiş spagettiden idi.)

Minişlere afiyet olsun.

4 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Aman da annesi ne güzel şeyler yapmış böyle,yeter ki onlar yesinler değil mi, çok sevimli olmuş, ellerine sağlık canım, tatlı oğluşunu da öpüyorum canım, sevgiler...

banu kırmızıgül dedi ki...

canım merhaba,
cook sirin ve guzel olmus. :) kızım için sabah yapacağım ellerinize sağlık. sevgilerimle..

ebruakin dedi ki...

Canım Fatma Hanım'cım,
Teşekkürler ediyorum. :)
Biz de sizi öpüyoruz.
Sevgiler...

Selamlar Banu Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Size ve kızınıza da afiyet olsun.
Sevgiler...

seyabb dedi ki...

çok şeker.Elinize sağlık.

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...