16 Ocak 2008

Yumurtalı Patates


Yumurtalı patates yemeyeli çok uzun zaman olmuştu.

Oğlum belki sever diye dün kahvaltıda hazırladım. Çok olmasa da, biraz yedi. :)

Malzemeler:
4 adet orta boy patates
4 adet yumurta
1 yemek kaşığı tereyağı
Tuz, karabiber, kırmızı toz veya pul biber
Patatesleri kızartmak için; sıvı yağ

Yapılışı:
-Patatesleri soyup, küçük küpler halinde doğrayın. Daha sonra yıkayın ve süzün. Bol sıvı yağda kızartın. Kevgir ile kağıt havlu üzerine çıkarıp, tuz serpin. Bir kenarda bekletin.
-Genişçe bir tavaya tereyağını koyup, eritin. Patatesleri ekleyin ve üzerlerine çatalla çırpılmış yumurtaları dökün. Tuz, karabiber ve dilerseniz pul biber ekleyin. Karıştırarak, kurutmadan pişirin. Sıcak servis edin.

Not:Bu tarifin daha hafif olmasını istiyorsanız; patatesleri kızartmayıp, 2 yemek kaşığı kadar sıvı yağı ısıtıp, içine patatesleri koyup, 2 çay bardağı kadar da su ekleyerek, sürekli karıştırıp kavurabilir, yenilebilecek kıvama gelince de üzerine yumurtaları ve baharatları ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık, yemediğine üzüldüm senin iştahsızın:(ne zaman kıymet bilecek bakalım bunlar..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim,
yumurtali patates seven birisi olarak, ben sahsen bayildim, ellerine saglik diyorum.

Sende artik hic ugramiyorsun, bak fazla özletme kendini, haaa.

Selamlar canim ve öpüyorum..

NiNo dedi ki...

elllerine saglik canim bende cok seviyorum bu tadi

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Aaaa iyi hatırlattın bak ben de ne zamandır yapmıyordum. En kısa zamanda yapmak lazım:)
Ellerine sağlık canım...

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, yumurtalı patatesi bizde çok severiz,seninki de çok güzel olmuş, çocuklarında en sevdikleri şeylerdir patatesli lezzetler.
Allah sana kolaylık versin canım, iştahsız çocuk çok zor...Yaş ilerleyince de iştah olur o zaman da kilo, sağlık derdine yiyemezsin...
Canım sevgilerimle...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

yemiyeli öyle uzun zaman oldu ki...canım çekti şimdi...pazar günü yapayım bende:)
ellerine sağlık nefisss olmuş canım
çok çok öptüm

Unknown dedi ki...

Çok severim tereyağlı yumurtalı patatesi,ben hiç yapmadım ama annem çok yapardı...
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

banu kırmızıgül dedi ki...

bende çok severim ellerine sağlık canım benim sevgilermle....

yemek dedi ki...

Sevgili Ebru, benim de gözdelerimdendir yumurtalı patates. İkinci seçeneği kullanarak kızartmadan yapıyorum hep.
Selametle...

Berceste dedi ki...

Çocukluğumun olmazsa olmazıdır bu yemek :) Ne kadar özlemiş olduğumu hatırlattın! Ben bir yumurtalı patates yapayım bu akşama :) Eline sağlık!

ebruakin dedi ki...

Canım Banumcummm,
Teşekkür ederim.
Ben de üzülüyorum, çabalarımın sonucunu alamayınca ama ne yapalım, annelik işte.
Öptüm şeker...

Merhaba Kevser'cim,
Çok teşekkür ederim.
Uğramaz olur muyum.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Canım Nihan'cım,
Çok teşekkürler...

Canım Lulummm,
Teşekkür ederim. Sana da afiyetler olsun. :)
Sevgiler...

Canım Fatma Hanım'cım,
Çok teşekkür ederim.
İnşallah düzelir bizim afacanın iştahı.
Tabii kilo sorunu olmasını da istemem.
Ayarlamak çok zor.
Çocuğu iştahsız tüm annelere sabır ve kolaylıklar diliyorum.
Sevgiler...

Canım Zeynep'cim,
Çok teşekkür ederim.
Size de afiyet olsun.
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

Sevgili Nazlı,
Çok teşekkür ederim.
Dilerim sen de denersin. Gerçekten yapımı çok kolay.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Sevgili Banu,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Sevgili Lavantin,
Çok teşekkür ederim. O hali ile daha hafif oluyor gerçekten.
Sizin de ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Sevgili Berceste,
Çok teşekkür ederim.
Size de afiyetler olsun.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...