4 Ocak 2008

Tavuk Suyuna Tel Şehriye Çorbası


Canım Banu'cuğum, dilerim rahatsız değilsindir. 'Tavuk suyuna çorba gerek" demişsin. Keşke gerçeğini ikram edebilsem ama, çok uzaktasın. Ben de sana sanal olarak göndereyim istedim...

Malzemeler:
2 adet kalçalı tavuk but
2 silme yemek kaşığı tuzot
1 su bardağı tel şehriye
Su

Yapılışı:
-Tavukları yıkayın. Derince bir tencereye tavuklarla birlikte, 2,5 litre su koyun. Orta hararetteki ocağa alın, kaynamaya bırakın.
-Ocağa koyduktan 20 dakika sonra tavuk suyuna 2 silme yemek kaşığı tuzot ekleyin.
-Tavuklarınız iyice yumuşayıncaya kadar haşlamaya devam edin.
-Tavuğun sert kısımları suya karışabileceğinden, tavukları bir kenara alın ve tenceredeki suyu tel süzgeç ile süzün.
-Ayırdığınız tavukların derisini atın ve yenilebilir kısımlarını didikleyerek ayıklayın, kemik kısımlarını da atın.
-Daha sonra süzülmüş tavuk suyunu tencerenize alın. Kaynamaya başlayınca, didiklenmiş tavuk etlerini ve tel şehriyeleri ekleyin. Tuzunu kontrol edin. Gerekiyorsa ekleyin. Altını kısın, 20-25 dakika, şehriyeler iyice pişinceye kadar kaynatın. Eğer suyu az gelirse, kaynamış su ekleyin.
-Dilerseniz servis ederken üzerine ince kıyılmış maydanoz ekleyebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

7 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, ellerine sağlık, ben de özellikle grip olunca tavuksuyu çorba yaparım, bu hafta nerdeyse hep bu çorbadan içtik,hatta kızım sabahları çorba içip çıkıyor evden, sıcacık miss gibi çok iyi geliyor bu soğuklarda ,ellerine sağlık canım, seninki de çok güzel olmuş, sevgilerimle...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu soğuk günlerde ne de güzel insanın içini ısıtır:))
Bol da limon sıkıp içmek gerek:)

Canım ellerine sağlık..

Sevgiler,hayırlı cumalar

inci dedi ki...

canım tatilden gelmişsin,hoşgeldin ....otelden pek memnun kalmamışsın,üzüldüm...canım ,yeni yılınızı kutlarım....ağacınız çok süslü olmuş....oğluşun nasıl sevinmiştir:)çorbandan da bir tabak isterim:))ellerine sağlık ....

Leziz Tarifler dedi ki...

Tavuk suyuna çorba, soğuk algınlığına gerçekten birebir. Arkadaşına şifa olsun. Mutlu yıllar dilemek için uğramıştım. 2008 de her şey gönlünce olsun. Sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim, cok besleyici ve nefis bir corba, bizde cok severek yiyoruz, ellerine saglik arkadasim.
Bu tavuklu corbanin soguk alginligi üzerine özel bir etkisi varmis, buna Almanlar da inaniyor, yani herkese iyi gelir bence.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

Betül dedi ki...

merhaba
ne güzel bir blog burası, ne güzel tarifler eline sağlık sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Canım Fatma Hanım'cım,
Bana da en iyi grip ilacıymış gibi geliyor. :)
Kızınıza da afiyetler olsun.
Çok teşekkür ederim.
Öpüyorum sizi.
Sevgiler...

Canım Lulummm,
Kesinlikle katılıyorum.
Öptüm canım. Sana da hayırlı cumalar dilerim.
Sevgiler...

Canım İnci'cimmm,
Çok teşekkür ederim. Hoşbulduk.
Bazen kötü tecrübeler yaşıyor işte insan.
Fotoğraftaki ağaç erkek kardeşimin evindeki ağaç.
Bizim evimizdekini oğlumla süsledik. Çok keyif aldı. :)
Çorbadan keşke ikam edebilsem şekercim.
Tekrar teşekkürler.
Sevgiler...

Selamlar Feyhan Hanım,
Çok teşekkür ederim.
Size de mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.
Sevgiler...

Canım Kevser'cim,
Bence de öyle gerçekten.
Çok teşekkür ederim.
Sana ve ailene de çok güzel bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler...

Sevgili Betül Hanım,
Çok incesiniz. Teşekkürler ediyorum.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...