30 Ocak 2008

Soğanlı Yumurtalı Patates


Kısa bir süre önce tarifini eklediğim yumurtalı patatesin tadı biraz kuru gibi gelmişti. Ben de birkaç deneme daha yaptım ve kendimce ideal tadı yakaladım sonunda. :)

İçindeki soğan sayesinde tadı güzelleşti, patatesi kavurmadığımız ve az yağ koyduğumuz için de daha hafif oldu.

Malzemeler:
3 adet orta boy patates
1 adet orta boy soğan (veya 2 adet küçük)
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 adet yumurta
Su, tuz
Üzeri için isterseniz; kırmızı toz biber ve karabiber

Yapılışı:
-Patateslerin kabuklarını soyup, minik küpler halinde doğrayın ve yıkayın.
-Soğanı uzun uzun, piyazlık doğrayın.
-Sıvı yağı ve soğanı tavaya alıp, yumuşayıncaya kadar kavurun.
-Küp doğradığınız patatesleri, 1 çay bardağı suyu ve tuzunu ekleyip, arada karıştırarak pişirin. Suyunu çekince 1 çay bardağı daha su ekleyin. Patatesler iyice yumuşayıp, yenebilecek hale gelinceye kadar, ağır ateşte karıştırarak pişirmeye devam edin.
-Daha sonra üzerlerine 2 yumurtayı kırıp, tahta kaşıkla karıştırarak pişirin.
-Servis tabağına alıp, dilerseniz kırmızı toz biber ve karabiber ile sıcak servis edin.

Afiyet Olsun.

2 yorum:

cincinsfikirli dedi ki...

patatesi etin yanında garnitür olarak seven ben sulu yemeklerini hiç hazetmem..ama bu en sevdiğim patates yemeğidir. ellerine sağlık..

ebruakin dedi ki...

Canım Banummm,
Teşekkürler ediyorum hayatım.
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...