28 Ocak 2008

Nohutlu Pilav


Aslında niyetim tavuk suyuna, tavuklu, nohutlu pilav yapmaktı, ama Zonguldak'ta kuş gribi vakasını duyunca, canım sıkıldı vazgeçtim.

Uzmanlar, her ne kadar, bilindik markaların ürünlerinin ve pişmiş tavuğun risk taşımadığını söyleseler de, oğlum için elimden geldiğince dikkat etmeye çalışıyorum.

Bu şekliyle de güzel oldu ama usulüyle yapılınca bir başka oluyor tabii...

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
3 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı sıvı yağ
3-4 damla limon suyu
1,5 su bardağı nohut (veya 1 kutu konserve haşlanmış nohut)
Su, tuz

Yapılışı:
-Nohutu ayıklayın, yıkayın ve üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su doldurun. Bu şekilde, bir gece bekletin. (Ben, kuru baklagillerin gazını almak için; bir gece suda beklettikten sonra sabah suyunu değiştirip, tekrar dolduruyorum ve üzerine 1 tatlı kaşığı kekik, 1 çay kaşığı kimyon ekliyorum, bu şekilde de 1 saat bekletiyorum. Sürenin sonunda, baharatlar kalmayacak şekilde iyice yıkayıp, süzdürüyorum.)
-Suda beklemiş nohutlarınızı tencerenize alıp, yine üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su doldurun. İyice yumuşayıncaya kadar haşlayın. Nohutların sertleşmemesi için suyuna tuz eklemeyin. Daha sonra süzün ve ılıkken nohutları, dağıtmamaya özen göstererek, kabuklarını temizleyin. (Haşlanmış nohutları bu şekilde buzlukta da muhafaza edebilirsiniz.)
-Pirincinizi ayıklayıp, bir kaba alın ve üzerine 2 tatlı kaşığı tuz serpin. Üzerini iki parmak geçecek kadar ılık su ekleyip, 20 dakika bekletin. Sürenin sonunda yıkayıp, süzün.
-Tencerenize tereyağını alıp eritin. Sıvı yağı ekleyin. Süzülmüş pirinci de tencerenize koyup, pirinçler şefaflaşana kadar kavurun. (Sıvıyağ ekleme nedenimiz; tereyağının düşük olan yanma derecesini artırıp, kavurma işlemi sırasında tadının değişmemesini sağlamak ve pilava parlaklık vermek...)
-Kavrulan pirinçlerinizin üzerine 3 su bardağı kaynamış su, 2 silme tatlı kaşığı tuz, 3-4 damla limon suyu ekleyin. Fokurdamaya başlayınca, altını kısın ve kapağını kapatın.
-Pilavınızın üzeri göz göz olmaya başladığı anda, haşlanmış nohutları pilavınızın üzerine dökün. Pilavı karıştırmayın. 1-2 dakika sonra, suyunu tamamen çekip çekmediğini kenarından kontrol edip, altını kapatın. Tencerenin kapağının arasına kağıt havlu sıkıştırın ve dinlendirin.
-Dinlenmiş pilavınızı karıştırıp, tercihen ayran ile birlikte servis edin.

Afiyet Olsun.

7 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Aman Allah'ım görüntüye bak:) Şahenee,bittim resmen gecenin bir yarısı burda:) Asla hayır diyemiyeceğim bir lezzet:)
Ellerine sağlık canım

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, çok güzel bir sunum olmuş, tabii pilavın lezzetide... Nohutlu pilav bizde de çok sevilir hatta az sonra kalkıp nohutlu pilav yapacağım, misafirim var, daha vakit var biraz arkadaşlara bakayım dedim.
Canım sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle öpüyorum...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ebrucuğum nefis görünüyor canım,
ellerine sağlık...
tavuk suyuyla da nasıl güzel olurdu mımmmmm:)))

öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

Bloğunu yeni keşfettim.Ne kadar zarif bir blog bu böyle.Nohutlu pilavsa zaten tadından yenmez.Sevgiler

yemek dedi ki...

Ebru, bu görüntüyü görüpte ekrana yapışmamak imkansız. Ellerine sağlık, sunumun da çok şık olmuş.
Bir deli danai bir kuş gribi derken vejeteryan olacağız bu gidişle.:))
Hayırlı geceler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
pilavin tabaktaki durusuna bayildim, en sade haliyle bile ne güzel bir nimet.

Senin de ellerine saglik hayatim.

Selam ve sevgilerimle..

ebruakin dedi ki...

Canım Lulummm,
Teşekkürler ediyorum şekercim.
Ben de çok severim.
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

Canım Fatma Hanım'cım,
Çok teşekkür ederim.
Sizlere de afiyet olsun.
Sevgiler...

Canım Zeynep'cim,
Teşekkür ederim canım. Tavuk suyuna olunca ayrı güzel tabii. :)
Öptüm canımcım.
Sevgiler...

Sevgili Ball Kabak,
Çok naziksiniz, teşekkürler ediyorum.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Sevgili Lavantin,
Çok teşekkür ederim.
Ben vejeteryen olmamak için çok çaba sarfediyorum inan. :(
Gün geçtikçe yiyebildiğim etli yemek sayısı azalıyor. Kendimi bildim bileli öyle ama bu aralar iyice kötüleşti.
Düzelirim inşallah.
Tekrar teşekkürler.
Sevgiler...

Canım Kevser'cim,
Çok teşekkürler. :)
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...