31 Ocak 2008

Yumurtalı Ekmek


Bu aralar yumurtaya taktığımı düşünebilirsiniz. Ama bu kadar çok yumurtalı tarif denememin tek nedeni, oğluma yumurta yedirebilme çabamdan kaynaklanıyor.

Çocuğu yemek yemeyen anneler beni gayet iyi anlıyordur eminim.

Yumurtalı ekmeğin tarifi de olur mu demeyin, yaptığım tüm bayat ekmekli tarifleri toparlayıp, şubat ayının 'Bayat Ekmekli Tarifler' etkinliğine katılmayı düşünüyorum. Atılmasına en üzüldüğüm şeydir ekmek. O yüzden evdeki ekmekler küflenmediği sürece mutlaka kullanılırlar. En olmadı, rondodan geçirilip, köftelerde kullanılmak üzere buzluktaki yerlerini alırlar.

İşte oğlumun çok sevdiği ve onun deyimiyle 'ekmekli yumurta' tarifi... :)

Malzemeler:
1 adet yumurta
3 dilim bayat ekmek
1 tutam tuz
Kızartmak için; sıvı yağ

Yapılışı:
-Tavanıza bir parmak kadar sıvı yağınızı koyun. (Hafif olsun istiyorsanız, yapışmaması için 2 yemek kaşığı sıvı yağ koyduğunuz tavada da pişirebilirsiniz.) Isıtın. Yağınız çok kızarsa, ekmekleriniz birden yanar ve kururlar, az ısınırsa da ekmekler yağ çekeceğinden, tadları çok kötü olur. Ortasını bulacaksınız artık. :)
-Bir tabağın içinde yumurta ve bir tutam tuzu çatal ile çırpın.
-Ekmeklerinizin iki tarafını da yumurtaya bulayıp, ısınmış yağınıza koyun. Yine iki tarafını, altın sarısı oluncaya kadar kızartın.
-Yanında, özellikle beyaz peynir ve zeytin ile sıcak olarak servis edin.

Afiyet Olsun.

Not: Bazı tariflerde, yumurtaya çok az süt eklendiğini de görmüştüm. Ancak bu şekildeki denemelerimde daha fazla yağ çektiğini gördüm ve eski usul yapmaya devam ettim...

22 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende çok severim nefiss ellerine sağlık canım öpüyorum

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, bizde çok seviyoruz , canım yeter ki oğlun yesin,iştahsız çocuk gerçekten çok zor. Çok ta güzel olmuş, ben de süt, un ve yumurta karışımına bulayıp kızartıyorum, hatta çocukların canı çekince taze ekmekle bile yapıyoruz. Öyle de çok güzel oluyor.
Canım oğluna afiyet olsun, sevgilerimle...

Delfina ; dedi ki...

ebrucum,bana mail adresini verebilir misin..

yumurtalı ekmekler süper,ellerine sağlık

Melek* dedi ki...

bende çok severim ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ebru hanım merhaba sitenizi uzun zamandır takip ediyorum ama hiç yorum bırakamadım bu son haftalarda abim askerden geldiği için hiç giremedim en son sobe başlıklı bir yazı yazmıştınız 2 şubatta bir doğum günü partimiz var ben şeker hamuru denemek istiyorum fakat mutfak terazim yok sizin tarifi yarım ölçü denemek istiyorum nasıl yapabilirim bazı toz malz. ikiye kolay bölebilirim ama gliserin glikozu nasıl yaparım bilmiyorum glikozuda yapsam bile gliserin nasıl ölçeceğimi bilemiyorum

ebruakin dedi ki...

Sevgili Melike,
Şu anda dışarı çıkıyorum, ama döndüğümde tarifimi gözden geçirip, ölçülerinin nasıl yarıya indirilebileceği ile ilgili yardımcı olmaya çalışacağım.
Kolaylıklar dilerim.
Sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

afiyet,bal olsun yavrucuğuna:)))
benim oğlum da makarna olmadan yemek
yemiyor daha şimdiden:(
ellerine sağlık ebrucuğum
kocaman kocaman öpüyorum

Adsız dedi ki...

ikiye bölerken çoğunun ölçüsünü çay bardağı hesabı verebilirmisiniz şu ince belli çay bardaklarından
herkesin evinde var ve standart gerçi bazen bir boy küçükleride oluyor ama benim kasteddiğim şu linkteki oluyor(http://www.biriz.biz/cay/caybardak1.jpg)birde yanılmasam 2 çay kaşığı bir tatlı kaşığı oluyordu buda doğrumu ya sizi de yoruyorum ama yardımcı olursanız çok sevinirim
inşallah malz. ziyan olmadan işin içinden çıkarım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor.
Biz yumurtalı ekmeğin tatlısını yapıyoruz,harika oluyor:) Kızartıktan sonra şerbete koyuyoruz yani:) Tavsiye ederim:)

Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Selamlar Melike Hanım,
Miktarlarının yarısını ölçmeye çalıştım. Nasıl kullanacağınızı bilmiyorum ama yarım ölçü ile orta boy bir pastayı kaplamanız çok zor olur. Onu belirteyim.

Tam Ölçü;
7,5 su bardağı pudra şekeri (912 gr)
1 yemek kaşığı toz jelatin (1 tbsp)
Çeyrek su bardağı su (1/4 cup)
1 tatlı kaşığı limon suyu (1 tsp)
Yarım su bardağı glikoz (1/2 cup)
1 yemek kaşığı gliserin (1 tbsp)

Yaklaşık Yarım Ölçü;
3,5 su bardağı pudra şekeri yetecektir (Pudra şekerini azar azar eklemeye çok dikkat edin. Hepsini birden koymayın, bu miktarlar bana hep fazla gelmiştir. Pasta malzemesi satan yerlerden alınmış, çok ince çekilmiş pudra şekeri olmasına da özen gösterin.)
1 silme tatlı kaşığı+1 silme çay kaşığı toz jelatin
Çeyrek çay bardağı su
Yarım tatlı kaşığı limon suyu
Yarım çay bardağından 1 parmak fazla glikoz
1 tatlı kaşığı+1 çay kaşığı gliserin

Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
Yaklaşık 3 çay kaşığı, 1 tatlı kaşığı ediyor.


Kolaylıklar dilerim.
Sevgiler...

yemek dedi ki...

Ebru ellerine sağlık canım. Çook severim yumutalı ekmeği herkes gibi.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim ebru hanım verdiğiniz bilgiler için gerçekten çok yardımcı oldunuz yapınca size sonucu bildireceğim. ben porsiyon pastaların üst kısmını kaplıyacağım için azda olsa yeter.benim size bir sorum daha var siz bu şeker hamurundan çocuklara yediriyormusunuz.gliserin kulak temizlemede kullanıldığı için yenmesinde bir sakınca yoktur dimi. bir sorumda mikrodalga ile ilgili mikro dalgada yapmadığınız zaman benmari usulünde tahminen kaç dakika ısıtıyorsunuz jelatin ve glikozu

ebruakin dedi ki...

Tekrar selamlar Melike Hanım,
Sonucu gerçekten çok merak ediyorum. Mutlaka yazın. :)

Ben oğluma yediriyorum. Gliserin yenebilir bir malzeme. Zaten kurs aldığım Coccolat'ın da müşterilerinin çoğu çocuklar. Eczacıma da sormuştum. Bana da garip gelmişti. :)

Jelatini ısıtmanızın ölçüsü pütür pütür görüntüsünün gidip, şeffaf hale gelmesi. Fotoğraflarda da özellikle erimiş ve erimemiş halini eklemiştim.

Glikoz ise; oda sıcaklığında baldan daha sert kıvamlı bir malzeme. Hafif ısıtıp, diğer sıvı malzeme ile homojen bir karışım haline gelebilmesini sağlamak gerekiyor. Başka bir amacı yok ısıtmanın.

O yüzden süre vermem zor, ama çok kısa olduğunu söyleyebilirim. Zaten siz de gözlerinizle anlattığım kıvama gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz.

Her şey yolunda gider inşallah.
Sevgiler...

Not:
Gliserin için;
http://www.gulum.net/saglik-rehberi/saglik_bilgisi.php?id=886
adresinde aşağıdaki bilgiyi buldum.

Gliserin şurup kıvamındaki bu renksiz sıvı suda çözülebilmektedir. Hayvansal ve bitkisel yağ maddlerinin içinde bulunur.Tıpta yumuşatıcı olarak, endüstiride sabun ve özel dokumaların yapımında kullanılır.

Baharcicegi dedi ki...

Benim iki cocugumda cok istahsizlardi,bir kasik yemek yedirecegim diye arkalarindan kosusturdugum cok oldu.Simdi büyüdüler oglum halen yemek seciyor kizimda aman kilo alirim diye yemiyor.canim oglusun biraz büyüsün yemek yeme sorunu azalir,ekmek kizatmasi benimde cok sevdigim kahvaltiliklar arasinda,eline saglik Ebrucugum

Adsız dedi ki...

günde bir yumurta kıran kazanır
diyesim geldi bu yuumrta aşkına
bende bir yumurta severim
ellerine sağlık
sevgilerrr

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık..benim çocukluğumnda vazgeçilmezi..annem biz daha kalkmadan yapar kokusu her yeri sarardı...krep hamuuruna bulayıp dilimleri öyle kızartırdı..çokta nefis olurdu..valla aklıma düştü şimdi...şu kilo alma korkuları bu enfes lezzetlerden mahrum bırakıyo bizi...:))

NiNo dedi ki...

harika olmus ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

merhaba ebru hanım yazacağım için söz vermiştim ama abimden sıra gelmiyor şeker hamurunu denedim ama sürekli elime yapışıyordu bende pastacı burcu hanımın önerisi üzerine az biraz nişasta ekledim ama yinede yapış yapıştı sanırım hamuru tutturamadım ve çöpe atıcaktımki annem üzülme belki değerlendirebilirsin diyor üzüldüğüm tek nokta pudra şekerinin ziyan olması

ebruakin dedi ki...

Hamur tam kıvamında olduğunda bile biraz ele yapışıyor. Ama keşke nişasta eklemeseydiniz. Pudra şekeri eklemeniz daha doğru olurdu. Bu haliyle kullanmanız daha zor. Ama keklerin üzerine parça keseceğinizi söylemiştiniz. Bunun için kullanabilirsiniz sanırım.

Olması gereken kıvamı bilseniz herşey daha kolay olabilirdi tabii. Eğer isterseniz ben size bir parça şeker hamuru gönderebilirim. Bunun için bana mail atmanız yeterli.
Adresim;
n.ebru.akin@gmail.com
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler öneriniz için ama ben istanbul oralarda değilim biz güneydoğudayız diyarbakırda yaptığım şeker hamuru pütürlüydü ve ne kadar pudra şekeri serpmiş olsamda tezgahtan kalkmıyordu yapışmıştı vede böyle iki parmak arasında biraz sıktığında toz şekergibi herbiri bir tarafa gidiyordu

ebruakin dedi ki...

Melike'ciğim daha önce de başka illerdeki arkadaşlarıma şeker hamuru gönderdim. İstanbulda olmaman hiç sorun değil. Bana mail ile adresini ve telefonunu gönderirsen en kısa zamanda kurye ile gönderirim.
Görüşmek dileğiyle.
Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Selam Serap'cım,
Çok teşekkürler.
Sevgiler...

Canım Fatma Hanım'cım,
Çok teşekkür ederim.
Süt ve yumurtayı sevmedim ama un da ekleyip mutlaka deneyeceğim.
Öpüyorum sizi.
Sevgiler...

Selamlar Arzu'cum,
Çok teşekkür ederim.
Mail adresim
n.ebru.akin @ gmail.com
Sevgiler...

Selamlar Melek Hanım,
Çok teşekkürler.
Sevgiler...

Canım Zeynep'cim,
Çok teşekkür ederim.
Dilerim Emre, Güneş kadar mızmız olmaz.
Sana kolaylıklar diliyorum.
Öpüyorum şekercim.
Sevgiler...

Canım Lulummm,
Teşekkür ediyorum.
Kayınpederim de çok severmiş eskiden şerbetli tatlısını. :)
Çok ağır olmuyor diyorsan deneyeyim bir ara.
Tavsiyen için de teşekkür ederim canım.
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

Sevgili Lavantin,
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Canım Bahar Çiçeğim,
Senin çocuklarının da iştahsız olmasına çok üzüldüm. Bir anne için en zor şeylerden biri sanırım.
Ama sağlıkları yerinde olsun da, varsın az yesinler.
Ben bağışıklık sistemi zayıf olacak diye korkuyorum.
Dilerim bu korkularım yersizdir.
Çok teşekkür ediyorum canım.
Sevgiler...

Canım Yeşim'cim,
Allah iyiliğini versin. :)
Ama haklısın da.
Çok teşekkür ederim şekerim.
Sevgiler...

Sevgili Yeme de Yanında Yat,
Çok teşekkür ederim.
Annelerin yaptığı herşey bir başka güzel olur tabii.
Krep hamurunu Fatma Hanım'dan da duydum.
Öyle de mutlaka deneyeceğim.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Canım Nihan'cım,
Çok teşekkürler ediyorum.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...