9 Mayıs 2007

Domatesli Makarna


Bu da oğluma domates yedirmenin tek yolu...


Malzemeler:

Yarım paket makarna (250 gr)

2 adet domates

2 diş sarımsak

2 çorba kaşığı sıvı yağ

1 çay kaşığı salça (tepeleme)

Tuz,su


Yapılışı:

-Makarnayı bol tuzlu suda haşlayıp, süzün. (Ben uzun bir süre makarnanın haşlama suyuna bir kaç damla sıvı yağ da koydum. Ancak buna hiç gerek yokmuş. Makarnaları, ilk kaynamış suya attığınızda, otuza sayana kadar karıştırırsanız da yapışmıyorlar. Tabii pişerken arada da karıştırmalısınız.)

-Tencereye sıvı yağı koyun. Kızdırın.

-İyice ezilmiş sarımsağı ekleyin.

-Sonra kabuklarını soyup, çekirdeklerini çıkardığınız ve küçük küçük doğradığınız domatesleri ekleyin. 5 dakika pişirin.

-Salçayı ekleyin. 2 dakika da salçayı pişirin. (Bu mevsimde domatesler renk vermediği için salça kullandım. Yazın salça kullanmayabilirsiniz.)

-Sonra, eğer yanmadan yapmayı becerebilirseniz , tencereye bir çay bardağı sıcak su koyun.

-Kaynayınca tuzunu ekleyin.

-Daha sonra da süzülmüş makarnalarınızı tencereye koyun. Karıştırarak 2 dakika daha pişirin.


Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...