26 Mayıs 2007

Fırında Kabuklu Patates


Bu da, çalışan arkadaşlar için ideal bir garnitür...

Fırında patates, pişmesi uzun sürse de, hazırlığı çok kolay, tadı nefis ve yağda kızartılarak yapılana göre daha hafif bir yardımcı yemek...

Malzemeler:
1 kg kabuklu taze minik patates
1 çay bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı kekik
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber
1 çay kaşığı acı kırmızı pul biber
Yarım çay kaşığı karabiber
(Baharatları kendi ağız tadınıza göre değiştirebilir, miktarlarını artırıp, azaltabilirsiniz.)



Yapılışı:
-Patatesleri sıcak suyla yıkayın. Kabuklarıyla pişireceğimizden, üzerlerinde toprak kalmamalı.
-Kabuklarını soymadan, küp küp doğrayıp, tekrar yıkayın. Süzdürün.
-Ayrı bir kapta sıvı yağı, tuzu ve baharatları karıştırın.
-Süzülmüş patateslerle, bir kapta harmanlayın.
-Fırın tepsinize, alüminyum folyo serin.
-Patatesleri tepsinize alıp, 200 derecede, daha önce ısıttığınız fırına verin. Patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin. Bu şekilde servis edebileceğiniz gibi, daha kızarmış olsun istiyorsanız, piştikten sonra, varsa fırınınızın ızgarasını açıp, 10 dakika da bu şekilde pişirin. (Pişme süresi patatesin cinsine göre değişecektir, ben 60 dakika normal fırın ayarında, 10 dakika da ızgara ayarında pişirdim.)









Afiyet Olsun.

4 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Ebru, ellerine saglik. Cok guzel olur firinda patates. Burda rosemary diye bir bitki var. Onu da ekliyorlar sosa, harika oluyor. Bulursan bir de oyle dene derim. Bu arada Turkcesine baktim, biberiye imis.

ebruakin dedi ki...

Sevgili Minik Kuş... Çok teşekkür ederim.
Biberiyeye etleri marine etmek için hazırlanan sos tariflerinde rastlamıştım.
Yıllar önce de et sosu hazırlarken kullanmıştım, ama ben et yemediğimden, biberiyeli etin tadının nasıl olduğunu bilmiyorum. İlk alışverişimde biberiye alıp, bir sonraki patatesi öyle deneyeceğim. Tavsiyen için teşekkürler. Sevgiler...

zeynep dedi ki...

Merhaba aranıza yeni katıldım ve bu tarifle sizi tanıdım bu tarifi görür görmez denedim ve gerçekten çok güzelş ellerinize sağlık ..

Adsız dedi ki...

Yazdığınız her şeye katılıyorum sadece folyonun üzerinde pişen gıdaların sağlıksız olduğunu biliyorum bunun yerine yağlı kağıt kullanılırsa daha sağlıklı olur kanısındayım.

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...