9 Mayıs 2007

Peynirli Ekmekler



Sizlere, hemen hemen her pazar kahvaltısında yaptığım peynirli ekmeklerin tarifini yazmak istedim.


Tanıdığım çoğu kişi, bu tarifi, fırının ızgarasına koyarak yapıyor. Ancak bu şekilde pişince peynirler kızarıyor, ancak ekmeğin altı pişmiyor ve tadı çok da hoş olmuyor. Size her tarafı pişmiş ancak yumuşak ekmekler yapmanın yolunu yazacağım.


Malzemeler:

2 adet yumurta

6 dilim tost ekmeği

150 gr beyaz peynir (tartınız yoksa, peynir kalıbından başparmağınızdan biraz daha kalınca bir dilim kesmelisiniz)

4-5 dal maydanoz

İsterseniz 1 çay kaşığı toz kırmızı biber (benim dilimlerimde biber yok)


Yapılışı:

-Fırını 200 derecede ısıtın.

-Yumurtayı çatalla çırpın.

-Peyniri ezerek ekleyin.

-Maydanozu yıkayıp, küçük küçük keserek karışıma ekleyin.

-Harcı ekmek dilimlerine paylaştırın. (Ben bu tarifi, daha çok bayat ekmekleri değerlendirmek için kullanıyorum. Evde bayat ekmek olmadığından, bu sefer tost ekmeği kullandım.)

-Isınmış fırınınıza önce 2 su bardağı kadar su koyduğunuz tepsiyi koyun.

-Daha sonra ızgara teli üzerine dizdiğiniz peynirli ekmekleri su dolu tepsinin hemen üstündeki kata koyun.

-200 derecede 15 dakika pişirin. Daha sonra fırınınızı ızgara ayarına getirin. Ekmeklerin üzerleri kızarıncaya kadar 5 dakika da ızgara ayarında pişirip, fırından alın.


Afiyet Olsun.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Ebru Hanım,

Peynirli ekmekleri annem de yapardı, kardesimle de bayıla bayıla yerdik.. Gercekten de çok lezzetli, kahvaltıdan başka çayın yanına da çok güzel oluyor.. Bu güzel tarifi hatırlattığınız için teşekkürler, ayrıca önerdiğiniz püf noktasıyla bu pazar sabahı deneyeceğim :)

http://aslininmutfagi.blogspot.com

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...