17 Mayıs 2007

Sütlü Tel Kadayıf


Bu tarif Annem'e ait.

Ben ilk kez yaptım. Şimdiye kadar, canım istediğinde Annem'den ister, gidip bir dilim yerdim. Çünkü biliyorum ki, kendim bir tepsi yaparsam, oturup yarısını yiyeceğim.


Kadayıf çok güzel oldu, ama ben dirayetli çıktım. Korktuğum gibi olmadı yani. 1,5 dilimle yırttık. Ama resimden göreceğiniz gibi dilim de dilim yani
! Nasıl yakacağım aldığım kalorileri hiç bilmiyorum. Oğlum yüzünden, Sefertası, Belgin Hanım'ın dediği gibi uzun yürüyüşler yapma imkanı da bulamıyorum. Bahane çok anlayacağınız.

Ben bahanelerimi sıralamaya devam etmeden, kilo problemi olmayanlar için tarifimi yazayım. Yani Annecim, Sevgin Hanım'ın tarifini...
Malzemeler:
500 gr tel kadayıf
50 gr tereyağı
100 gr margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı ceviz
2 su bardağı süt
Şerbeti için;
4 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su

Yapılışı:
-Margarini ve tereyağını aynı kapta eritin. Sadece erisin, kaynamasın! (Hepsini tereyağı veya margarin olarak da kullanabilirsiniz.)
-Ilınınca yağ karşımına, sıvı yağı ekleyin. (Sıvı yağ kadayıfınızın daha gevrek olması için gerekli. Tadını değiştirmiyor, merak etmeyin.)
-Tel kadayıfları, çitilercesine hareketlerle iyice açın. Adının layığını bulsun, yani tel tel olsun.
-Yağlı karışımı, genişce bir kaba aldığınız kadayıfların üzerine döküp, iyice karıştırın. Her tarafı yağlansın.
-Daha sonra bir çay fincanı alıp, içine kadayıf doldurun. Ortasını açın ve elinizle irice parçalara ayırdığınız cevizlerden koyun.(Cevizlerin büyüklüğü resimdeki gibi olacak. Veya siz nasıl seviyorsanız!) Altına yine kadayıf koyun, sıkıştırın. Ters çevirerek, az yağladığınız tepsiye koyun. Tüm malzemeye aynı işlemi uygulayın.
-180 dereceye ısıttığınız fırına verin. 1 saate yakın, üzeri kızarana kadar pişirin.
-Fırından çıkarır çıkarmaz, 2 su bardağı soğuk sütü kadayıfların üzerine, kaşık kaşık gezdirin.
-Kadayıfınız soğuyana kadar bekleyin.
-Sonra şerbeti hazırlayın. Ölçtüğünüz su ve şekeri tencerenize alıp, kısık ateşte karıştırarak kaynatın. Kaynamaya başladıktan sonra 5 dakika daha fokurdasın. Şerbetinize limon koymayın. Bir yazıda sütü kestiğini okumuştum.
-Şerbetinizi ocaktan alır almaz, yarısını, soğuk kadayıfınızın üzerine kaşık kaşık gezdirin. 2 saat kadar kadayıfın şerbeti iyice çekmesini bekleyin. Daha sonra şerbetinizin kalan yarısını tekrar kaynatın. Yine kaşık kaşık kadayıfınızın üzerine gezdirin. (Hepinizin bildiği gibi şerbetli tatlılara, şurup verme sırasında birinin sıcak, diğerinin soğuk olması gerekiyor.Yani pişen hamurunuz sıcakken, şurup soğuk olacak veya hamur soğukken, şurup sıcak olacak.)
-Tatlınız artık hazır. Süslemek de hayal gücünüze kalmış.









Afiyet Olsun.

3 yorum:

Leziz Sofralar dedi ki...

ebrucum benimde kadayifa accayip bir tutkum var sorma bayilirim bende ama senin gibi yapip hepsini yemekten korkuyorum ,olmadi dayanamayip yaparsamda tepsiyle alip misafirlige götürüyorum :))neyse anneciginin ellerine saglik canim sanada afiyet olsun aman kilo olmasin sevgiler:)))

Minik Kus dedi ki...

Ebru, bu 3. yorumum bugunku. Ne guzel tariflerin varmis. Iyi ki yorum birakmisisn da kesfetmis oldum seni ve blogunu. Ben de kadayif yapmayi dusunuyordum, acaba bunu mu denesem yoksa kendi ildigim gibi mi yapsam karar veremedim. Sen ne dersin? Senin pastane acmasi gibi olmaz sonu di mi? Ne de olsa ben tecrubeli degilim kadayif konusunda :) Sevgiler
NOT: Bu arada yanlis anlama eminim cok guzeldir, ben tecrubesiz oldugumdan bir faciaya kurban gitmeyeyim diye soruyorum :)

ebruakin dedi ki...

Canım Seval'cim... Çok teşekkür ederim. Kocaman sevgiler ve öpücükler...

Sevgili Minik Kuş...Ben de senin bloğunu bulmuş olmaktan çok memnunum canım. Senin de tariflerin süper. :)) Lulu sağolsun.
Kadayıf için benim tavsiyem; çok beğendiğiniz bir tarifiniz varsa onu yapın derim. Ama benim gibi yeni deneyimlere ve tatlara meraklı biriyseniz tarifimi deneyin.
Kucak dolusu sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...