16 Mayıs 2007

Karnıyarık


Ben kendimi bildim bileli parça et ve sakatat yiyemiyorum. Benimkisi tamamen psikolojik bir şey.

Küçükken, kurban bayramlarında görmüş olduğum sahnelerden etkilenmiş olabilirim diye düşünüyorum.

Vejeteryan olmamak için de direniyorum. Bol ekmekli, baharatlı köfte, kafaları tabakta değilse balık ve patlıcanı çok sevdiğimden, karnıyarık yiyebiliyorum! Onun da çoğunlukla kıymalarını ayıklıyorum. Küçükken misafirliğe gittiğimde, eğer yabancı bir yerse, yemekteki etleri ayıklamaktan utanır, yanıma bol su alır, ağzıma, minik parçaladığım, eti koyar suyla yutardım. Nasıl bir işkenceyse?

Onun için çocuklarınıza dikkat edin derim. Özellikle kurban bayramında! Bu yemek problemim hayatımın pek çok yerinde, sorunlu kişilik olmama neden oluyor. Özellikle yemeğe gittiğim arkadaşlarıma da eziyet!

Gelelim yiyebildiğim, nadir etli yemeklerden biri olan karnıyarığın tarifine:

Malzemeler:

6 adet patlıcan

250 gr kıyma

1 adet büyükçe soğan

2 domates

1 çay kaşığı domates salçası (tepeleme)

1 çay kaşığı biber salçası (Eğer yoksa domates salçasını 2 çay kaşığı kullanın.)

4 yemek kaşığı ince doğranmış maydanoz

1 çay kaşığı karabiber

Sıvı yağ, tuz, su

Üzerini süslemek için; 1 domates, büyüklüğüne göre 1 veya 2 çarliston biber


Yapılışı:

-Patlıcanları alacalı soyup, 30 dakika kadar, acı sularının çıkması için, tuzlu suda bekletin.

-Sürenin sonunda, patlıcanların suyunu sıkın. Kızgın yağda kızartın. Biraz kızarmaları yeterlidir. Fazla pişirmeyin. Pişen patlıcanları, birkaç kat kağıt havlunun üzerine koyup, fazla yağlarını alın.

-Diğer bir tavaya, 3 yemek kaşığı sıvı yağ koyun. Isıtın, kıymaları ekleyin. 3 dakika kadar kavurun.

-Daha sonra 2 yemek kaşığı daha sıvı yağ ekleyip, ince kıydığınız soğanları ekleyin. 2 dakika kavurun.

-Salçaları, tuzu ve karabiberi ekleyin. 2 dakika daha kavurun.

-Kabuklarını çıkarıp, küp küp doğradığınız domatesleri ekleyin. Domatesler iyice pişip, eriyene kadar, yaklaşık 6-7 dakika daha kısık ateşte kavurmaya devam edin.

-Maydanozu ekleyip. Altını kapatın.

-Bir fırın tepsisine, kızarmış patlıcanlarınızı dizin. Üzerinden hafifçe keserek, içlerini açın. Hazırlamış olduğunuz kıymalı harcı, paylaştırın.

-Patlıcanların üzerini, parmak uzunluğunda kestiğiniz çarliston biber ve yarım domates dilimleriyle süsleyin. (Sivribiber de konulabilir. Evdeki biberler acı-tatlı karışık olduğundan, ben cesaret edemedim.)

-Tepsinin kenarından 1,5 su bardağı sıcak su dökün. Karnıyarıkların üzerine gelmemesine dikkat edin. Yine suyuna 2 çay kaşığı kadar tuz serpin.

-Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırına verin. 40-50 dakika kadar, üzerlerine koyduğumuz domates ve biberler iyice yumuşayıncaya kadar pişirin.


Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...