14 Mayıs 2007

Islak Kek


Hayatın boyunca en çok pişirdiğin şey ne derseniz "Islak Kek" derim.

Aile içinde böyle bir ünüm mevcuttur.


Her isteyene tarifini vermiş olmama rağmen, senin yaptığın gibi olmuyor, dediklerinde gerçekten çok üzülüyordum. Hayatta yapmayacağım şeylerden biri de tarifi yanlış vermektir. Çünkü emeğin ve malzemenin yazık olmasını hiç istemem.


Nesi yanlış oluyor anlamak için bir gün yengemin evinde, ona göstermek amaçlı, kendim yaptım. İnanılmaz ama aynı malzemelerle aynı tadı yakalayamadım. Yine güzel oldu ama benim daha önce yaptıklarım gibi olmadı.


Değişik ne yapmış olabilirim diye düşününce, aradaki tek farkın, evimdeki keki, çeyizimden kalma eski Arzum Mutfak Robotu ile, yengemdekini mikserle yaptığım aklıma geldi. Size de tavsiyem en ideal tadı yakalamak için, evinizde varsa, robotla veya kitchen aid ile tarifi denemeniz. Ama yoksa mikserle de güzel oluyor. Bizimkisi şımarıklık.






Bu seferki keki, yeni doğum yapmış olan kız kardeşim için yaptığımdan, kekin harcından ayrılan sosu üzerine dökmedim. Çünkü harcın içindeki çiğ yumurtadan ona ve bebeğine bakteri geçme ihtimali var.


Ama siz; hamile veya yeni anne değilseniz, ortalıkta kuş gribi vakaları yoksa, aldığınız yumurtanın kalitesine güveniyorsanız, küçük çocuk değilseniz bu keki afiyetle yiyebilirsiniz. Veya böyle kaygılarınız varsa, benim yaptığım gibi, Dr Oetker'in Çikolata Sosunu pişirip üzerine dökersiniz. Ayırdığınız harcı da kaygısı olmayanların tabağına ekstra sos olarak servis edersiniz.


Malzemeler:

4 yumurta (oda sıcaklığında)

2 su bardağı toz şeker

1 paket (250 gr) margarin veya tereyağı

1 su bardağı süt

4 yemek kaşığı (50 gr) kakao (tepeleme)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 su bardağı un

Kalıbı yağlamak için 2 yemek kaşığı margarin.

Ayrıca, çiğ yumurta yemek istemiyorsanız; 1 paket Dr Oetker Çikolata Sos

2,5 su bardağı süt

Yapılışı:
-Fırını 170 dereceye ısıtın.
-Kek kalıbınızı 2 yemek kaşığı margarinle yağlayıp, boş olarak ısınmakta olan fırınınıza koyun.
-Yumurta ve şekeri 2-3 dakika çırpın. (Bahsettiğim gibi ben robot kullandım.)
-Süt ve erimiş, ılınmış yağı ekleyip karışana kadar çırpın.
-Kakaoyu ekleyip, homojen bir karışım elde edene kadar tekrar çırpın.
-Karışımdan 1 su bardağı kadar kısmını ayırın.
-Kalan harca, unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyin. Sadece karışacak kadar çırpın. Kekleri yaparken kuru malzemeyi koyduktan sonra uzun süre çırpmayın.
-Fırında ısınmış olan kalıbınızı çıkarın. Yanmamaya dikkat edin! Kalıbı hareket ettirerek, heryerinin yağlandığına emin olun. Hamuru dökün. Isınmış fırınınıza verin. 30-40 dakika kadar pişirin. Kürdan provası yaparak fırından alın.
-Fırından alır almaz, genişce bir tabağa, kekinizi ters çevirin. (Ben önce tabağı kekin üzerine kapatıp, sonra fırın eldiveniyle ters çeviriyorum.) Ve hemen ayırmış olduğunuz 1 bardak harcı üzerine kaşık kaşık gezdirin. Biraz dinlendirip servis edebilirsiniz. İsterseniz üzerine hindistan cevizi de serpebilirsiniz.
-Eğer çikolata sosla yapmak istiyorsanız; pişen kekinizin soğuması için bekletin. Çikolata sosu üzerindeki tarife göre 2,5 su bardağı sütle pişirin. Pişer pişmez, yani sıcakken, soğumuş kekinizin üzerine dökün. İnanın bol sosla, yaş pasta gibi oluyor.

Afiyet Olsun.

3 yorum:

Leziz Sofralar dedi ki...

merhabalar ebru hanim,sizi blogcudada bir kac kez ziyaret etmistim ama sizi burda görügüme daha cok sevindimislak kek gibi birbirinden nefis yemekler pastalar hazirlamissiniz ellerinize saglik takip ederim artik sizi,sevgilerimle...

Leziz Sofralar dedi ki...

ebrucum alasmasi zor oluyor bloggere fakat alisinca sende cok seveceksin ben cok memnunum simdi,seninde bloggerle ilgili sormak istedigin seyler olursa mail adresime yazabilirsin
yemegim@hotmail.de

seni arkadas listeme ekliyorum emin olki ziyaretcilerin cogalacak :))
sana kolay gelsin ve Anneler günün kutlu olsun canim sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Canım Seval'cim... Çok çok teşekkürler. Oğlum yüzünden bilgisayar başında çok vakit geçiremiyorum. Vakit bulduğumda tariflerimi ekliyorum. En kısa zamanda Blogger'ı çözmek için zaman ayıracağım. Ama henüz başaramadım.
İlgine çok teşekkür ederim canım.
Kocaman öpücük ve sevgilerimle...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...