22 Mayıs 2007

Zeytinyağlı Biber Dolması


Bu aralar yeni tarifler denemeye devam ediyorum.

Ama bu konuda çok iddialı olmama, malzemelerden, yemeğin tadını kestirebilmeme rağmen, bazen yanıldığım da oluyor.

Bir blogdaki "pastane açması" ibaresine kanıp, kayınvalideme giderken o tarifi denemeye karar verdim. Hem de daha önce yayınladığım, çok da güzel bir açma tarifim olmasına rağmen! Buna ne demek lazım bilmiyorum. Bulmuş da bunamış mı? Tarif aç gözlüsü mü? Tahmin edeceğiniz gibi hiç güzel olmadı. Yiyenler kibarlıklarından güzel olmuş dediler, ama ben daha iyisini yapabildiğimi bildiğimden, hiç hoşuma gitmedi. Size de tavsiyem, gördüğünüz açma tariflerinde süt yerine su kullanılanları tercih etmeyin. Sütlüsü süper oluyor...



Ben zeytinyağlı dolma içinin çok yumuşak olmasını sevmem aslında. Ama maalesef eşim öyle seviyor.

O yüzden eğer yumuşak dolma içi seviyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin derim. Eşim çok beğendi.


Malzemeler:

10 orta boy dolmalık biber

1 su bardağı pirinç

3 kuru soğan

2 yemek kaşığı dolmalık fıstık

2 tatlı kaşığı kuş üzümü

1 tatlı kaşığı yenibahar

1 çay bardağı zeytinyağı

4 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz

2 tatlı kaşığı toz şeker

Yarım çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı kuru nane

Tuz, su

Üzerine kapak yapmak için; 1 adet domates


Yapılışı:

-Pirinci bir kaba alın, üzerine 1 tatlı kaşığı tuz serpip, üzerini geçecek kadar ılık su koyun. 30 dakika bekletin. Sürenin sonunda yıkayıp, süzün.

-Kuş üzümünün çöplerini temizleyin. Bir bardağa alıp, üzerine ılık su koyun. 10 dakika bekletin ve süzün.

-Zeytinyağınızı genişçe bir tavaya alın, ısıtın.(Kızdırmayın) İnce doğradığınız soğanları ve çam fıstıklarınızı ekleyin. Soğanlar iyice pişinceye kadar kavurun.

-Süzülmüş pirinçlerinizi, soğanlara ekleyin. 10 dakika karıştırarak, kısık ateşte kavurun.

-Kuş üzümü, yenibahar, karabiber, nane, şeker ve yarım tatlı kaşığı kadar da tuz ekleyin. Karıştırın.

-1 su bardağı kaynamış suyu dökün. Kapağını kapatın ve pirinçler suyunu çekene kadar, yaklaşık 5 dakika kısık ateşte pişirin. Arada kontrol edin.

-Altını kapatınca maydanozları ekleyin, karıştırın. Kapağını kapatıp 15 dakika dinlendirin.

-Dolmalık biberlerinizi yıkayıp, çekirdeklerini temizleyin. Altlarına, bıçakla minik çizikler atın.

-Hazırladığımız içi paylaştırın. Üzerlerine domatesten kapaklar kesip, kapatın.

-Tencerenize dizin ve kenarından 1 su bardağı kaynamış su ekleyin. Suyuna yarım tatlı kaşığı kadar tuz ekleyin.

-Biberler ve domatesler iyice yumuşayıncaya kadar, kısık ateşte pişirin. Süresi biberinize göre değişir. Ben yaklaşık 50 dakika pişirdim ve 30 dakikanın sonunda suyu azaldığından yarım bardak daha kaynamış su ekledim.

-Pişen dolmalarınızı, tencerenizin kapağını aralayarak soğutun.


Afiyet Olsun.

2 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Offf off bu ne guzellik ya. Ahhh nerde o kucuk dolmalik biberler? Turkiye'ye gidince ilk is annemden o kucuk biberlerden dolma yapmasini istemek olacak. Ellerine saglik :)

ebruakin dedi ki...

Çok teşekkürler Minik Kuş'cum... Özendirdiğim için üzgünüm.:( Dilerim en kısa zamanda Türkiye'ye gelir, annenin yaptığı nefis dolmalardan yiyebilirsin. Kocaman sevgiler ve öpücükler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...