11 Mayıs 2007

Güveçte Pastırmalı Kuru Fasülye



Aklıma güveçte kuru fasülye yapmak geldi. İnternette, tarifin yer aldığı, bayağı bir sayfa gezdim. Yapılan yorumları bile okudum. Bir de Tv'de meşhur kuru fasülyecilerden birinin verdiği tarif de aklımda kalmıştı. Meşhur kuru fasülyecimiz benim koyduğum tereyağının üç katını koymuştu güvece. Ben o kadar cesur olamadım tabii.


Hepsini kendimce bir araya getirdim ve ortaya güzel bir kuru fasülye çıktı. Ve gerçekten kimyon ve kekik sayesinde gaz sıfır. Tavsiye ederim.


Malzemeler:

2 su bardağı kuru fasülye

1 çay kaşığı kimyon (Yemeğin içine konulmayacak, sadece bekletildiği suya!)

2 çay kaşığı kekik (Yemeğin içine konulmayacak, sadece bekletildiği suya!)

1 adet büyükçe soğan

3 diş sarımsak

1 adet kesme şeker

4 yemek kaşığı tereyağı

1 yemek kaşığı sıvı yağ

1 yemek kaşığı domates salçası

1 yemek kaşığı biber salçası

5 dilim pastırma

Tuz, su


Yapılışı:

-Fasülyeleri ayıklayın ve yıkayın.

-Üzerini birkaç parmak geçene kadar soğuk su koyun. 8 saat kadar bekletin.

-Sürenin sonunda fasülyelerin suyunu döküp, yeniden üzerini geçecek kadar soğuk su doldurun. Bu suya 1 çay kaşığı kimyon ve 2 çay kaşığı kekik koyun. Bu şekilde de 1 saat bekletin. Kimyon ve kekik gazını alıyormuş.

-Daha sonra suyunu süzün.

-Fasülyelerinizi bir tencereye alıp, yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 15 dakika gibi, haşlayın. Haşlama sırasında çıkan köpükleri alın.Sonra süzün.

-Güveç kabınıza, tereyağınızı ve sıvı yağınızı alın. Eritin.

-Küçük küçük doğradığınız soğanları ve sarımsakları ekleyin. Kavurun.

-Salçaları ekleyin. Kokusu çıkana kadar pişirin.

-Güvecinize, 3-4 bardak kadar kaynamış su koyun.

-İyice kaynayınca fasülyeleri ve şekeri ekleyin. Fasülyeler yenilebilir kıvama yakın, pişene kadar kısık ateşte, kaynatın. Köpüğü çıkıyorsa alın. Suyu çok çeken cins fasülyeniz varsa, kaynamış su ekleyin. Ama çok olmamasına özen gösterin. Su seviyesi, sadece fasülyelerin hemen üzerine çıkacak kadar olmalı.

-Fırınınızı 200 derecede ısıtın.

-Güvecinizin üzerini alüminyum folyo ile sıkıca kapatın.

-Isınmış fırınınıza verin. 1 saate yakın pişirin.

-Pişme süresi fasülyeye göre değişeceğinden 30 dakikadan sonra aralıklarla, fasülyenizi kontrol edin.

-Kuru fasülyeniz iyice piştikten sonra fırından çıkarın. Bir tencereye alın. Suyu azsa, kaynamış su ilave edin. Pastırmaları elinizle kopararak üzerine serpin.

-Tencerenizi ocağa alın. Altı kısık olarak 10 dakika daha pişirin.

-Altını kapatıp, biraz dinlendirdikten sonra turşuyla birlikte,ister birer porsiyonluk güveç kaplarında,

















ister tabakta yemeğinizi servis edebilirsiniz. Afiyet Olsun.





Önemli Not: Pastırmalarınızı güvecin içine de koyabilirsiniz. Ancak bir yorumda, güvece pastırma konulduğunda kokusunun sindiği ve çıkmadığı yazıyordu. Bu nedenle ben pişirirken güvece pastırma koymadım. Çünkü aynı güveçleri tatlı yapımında da kullanıyorum. Ayrıca güvecinizi gözden çıkarıyorsanız bile, içine koyduğunuz pastırma, çemenleri yüzünden, fasülyenizin renginin kararmasına neden olacaktır. Bilginize...

Bu arada, fasülyeleri beklettiğimiz suya, kimyon ve kekik katıldığında, gazının alınmış olacağı bilgisini, Portakal Ağacı'nın yorumları arasına yazan, Esra Ank'a çok çok teşekkür ediyorum. Safra kesesi problemi olan birisiyim ve bu nedenle baklagil yediğimde rahatsızlanıyordum. Bu fasülyeden yedim ve hiç sorunum olmadı. Tekrar teşekkürler ve sevgiler...

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...