30 Mayıs 2007

Maket Pasta


Resimde görmüş olduğunuz pasta, Coccolat'ın "Şeker hamuru ile modelleme" kursuna katılmış, her yurdum insanının evinde olan maket pastadır. :))) Birkaç blogda benzer fotoğraflar gördüm, ben de bloğuma ekleyeyim dedim.

Pastanın içinde strafor var. Yani bildiğimiz köpük. Hamurunda da yumurta nevi malzemeler olmadığından, bu şekilde, 2 yıldır vitrinimde duruyor. :)
Tek değişim, çiçeklerin renklerinin biraz açılması oldu. 2 yıllık bir pasta için hiç de fena değil, değil mi?

Arada bir üzerindeki çiçekleri söküp, yaptığım diğer pastalarımda kullanıyorum. (Bkz.doğum günü pastam. :))

İlk fırsatta bol bol çiçek yapıp bir kenarda saklayacağım. Ayrıca birkaç akrabama da sözüm var.

Oğlumla bu tür işleri yapmak pek kolay olmuyor. O uyuyunca da benim halim kalmıyor.
Bakalım ne zaman gelecek o ilk fırsat?

Hepinize kucak dolusu sevgiler...

9 yorum:

Minik Kus dedi ki...

Pastanin ici strafor, hamurunda da yumurta yok diye okuyunca eyvah dedim, Ebru bize bildigimiz kopugu mu yedirecek :) Maket pasta ne guzelmis. Bir de seker hamuru kursu mu var yahu? Ben de diyorum insanlar bu kadar guzel pastalar yapmayi nasil basariyorlar diye. Demek kursu da var bu islerin. Gerci bir cok arkadasimin cok yetenekli oldugunu biliyorum. Sen de onlardan birisin bence. Ben bloguna geldigimde her seferinde bir suru tarif eklemis oluyorsun. Hangisine yorum yazsam bilemiyorum. Bu arada ben de et yiyemiyorum. Senin blogdan bolsa faydalanicam demektir. Cenem dustu yine, en iyisi kacayim ufaktan. Kolayliklar diliyorum, ben yine gelicem...

ebruakin dedi ki...

:)))) Minik Kuş'cum, çok şekersin.
Türkiye'deki en iyi kurs kesinlikle Coccolat'ın düzenlediği. Niyeti olan herkese tavsiye ederim.
Kursa gitmeden şeker hamuru ile pasta yapabilenlerin karşısında sadece şapka çıkarabilirim. :) Gerçekten çok zor ve tecrübe isteyen bir iş.
İltifatın için de teşekkür ederim. Yetenek kısmını bilmiyorum ama, pasta börekle uğraşmayı ve yemeyi çok sevdiğimi biliyorum.
Et yiyememenin bir sürü zorluğunu yaşıyorum. Dilerim senin hayatını benimki kadar zorlaştırmıyordur, bu özelliğin.
Bloğuma her zaman beklerim. Seninle konuşuyormuş gibi yorum yazmak çok keyifli.
Tekrar teşekkürler.
Sevgiler...

Leziz Sofralar dedi ki...

Ebrucum yarisma sitresinden bayagidir ugrayamiyordum canim bu arada destegin icin tesekkürler:))
yine harika tarifler var bu ne hiz eee becekli hanimin hali baska olur tabi you tupe klibini görmüstüm zaten bilmiyorum nerde ama bizde bir gün o kadar güzel pastalar yapabilelim insallah,hersey harika canim ellerine saglik sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Selam Seval'cim.
Seni desteklemicem de kimi desteklicem. :)))
Başarılar dilerim şeker.
Ben de güzel mesajların için çok çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

EBRU AHNIM MERABALAR ,
20 EKİMDE DÜĞÜNÜM VAR VE BANA MAKET PASTA LAZIM BUNU NERDEN TEMİN EDEBİLİRİM YARDIMINIZI RİCA EDERİM

ebruakin dedi ki...

Selamlar aslı. Maket pasta bulabileceğin yerler için sana detaylı bir mail atıyorum. Eğer yeniden sormak istediğin şeyler olursa seve seve yardım ederim. :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ben de pastacılıga yeni basladım. Acaba bana Izmir'de starfor nerden bulabilcegimi ve hatta onu nerden kestirebilcegim konusunda yardımcı olursanız cok sevinirim

ebruakin dedi ki...

Sevgili İsimsiz,
Pastacılık hayatınızda başarılar dilerim.
Keşke mail adresinizi ve isminizi belirtseymişsiniz.
Buraya yazdığım mesajı görebilecek misiniz bilmiyorum ama, arkadaşlarımdan araştıracağım.
Ben hiç strafor satın almadım. Kursun temin ettiği var bu pastanın içinde de.

Birkaç gün içinde bulabildiğim bilgileri yine buraya mesaj yazarak size ileteceğim.
Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Strafor imalatı yapan birkaç firmanın internet adresini buldum. Eminim kargo ile istediğiniz straforları size gönderebilirler.
Dilerim işinize yarar.
Başka bilgilere ulaşırsam size yine buradan iletirim.
Sevgiler...

http://www.izoform-eps.com/

http://www.straforkesim.com/

http://www.straformist.com/

http://strashow.com

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...