9 Mayıs 2007

Tas Kebabı


Bu tarif de, Ekrem Muhittin Yeğen'in, Yemek Öğretimi kitabındaki tarifin, kendimce yorumlanmış halidir.

Ben et yemiyorum. O yüzden tadı hakkında bir yorum yapamayacağım. Ama eşim bu yemeği çok seviyor. Sizin de beğeneceğinizi umuyorum.

Malzemeler:

500 gr iri kuşbaşı doğranmış az yağlı dana eti

4 çorba kaşığı margarin

2 adet soğan

3 adet domates

Tuz, su


Yapılışı:

-Margarini, tencerede kızdırın.

-Etleri ekleyin. Suyunu salıp, çekene kadar pişirin. (Bu aşamada sakın tuz koymayın. Etler, kırmızı rengini tamamen kaybedene kadar, kuruyup sertleşmemesi için, tuz konulmaması gerekiyor. Bu işleme de eti mühürlemek deniyor.)

-Etler kavrulunca, yağını tencerede bırakacak şekilde, süzerek bir kenara alın.

-Tenceredeki yağa, küçük küçük doğranmış soğanları ekleyip, kavurun.

-Sonra, çekirdekleri alınmış ve yine küçük doğranmış domatesleri ekleyin.

-Domatesler renk değiştirdiklerinde, ayırdığınız etleri ekleyin.

-2 bardak kaynamış su ve tuzunu ekleyin.

-Kapağını kapatıp, altını kısın.

-Suyunu kontrol ederek 1,5-2 saat kadar pişirin. (Pişirme esnasında, azar azar olmak üzere, 2 su bardağı daha, kaynamış su ilave etmeniz gerekiyor.)

Afiyet Olsun.

2 yorum:

sadiye dedi ki...

Yani bu yemek yenmezde ne yapılır. Ailece etcil olduğumuz için buna kesinlikle hayır denmez bence. Ellerine sağlık. Bende yapıyorum ve çokta güzel bir yemek.
sevgiler

ebruakin dedi ki...

Selamlar Sadiye'cim,
Çok teşekkür ederim. :)
Ben yiyemiyorum maalesef.
Çok teşekkürler, senin de ellerine sağlık canım.
Görüşmek üzere.
Sevgiler...

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...