9 Mayıs 2007

Ispanak


Eşim, ıspanağın ve semizotunun sap kısımlarını yemediği için, yaptığım iki yemeğin de görüntüsü değişik gelebilir.
Size şimdi hem ıspanak hem de semizotu yemeği tarifi yazacağım. Aslında bu iki sebze de aynı şekilde pişer. Ama ben birini salçalı, diğerini salçasız yaptım. Siz hangisini seviyorsanız onu yapın diye de iki tarifi yazmak istedim.
Arka arkaya biraz garip oluyor ama idare edin. Dedik ya bol bol sebze...

Malzemeler:
1 kg ıspanak
1 soğan
4 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay bardağı pirinç
Tuz

Yapılışı:
-Ispanakları temizleyin ve 4-5 su yıkayın. (Çok çamurluysa benim 7 su yıkadığım bile oluyor. Yıkama suyunuza birkaç damla sirke koyarsanız, sirke çamurları ağırlaştırdığından, dibe çökmelerine neden oluyor ve daha kolay temizleyebiliyorsunuz.)
-Ispanakları, en son yıkadığınız sirkesiz suyun içinde bırakın.
-Soğanı, sıvı yağ ile birlikte tencerenize alın ve kavurun.

-Ayıklayıp, yıkadığınız pirinçleri ekleyin.

-Su içindeki ıspanaklarınızı, elinizle sızdırarak (sıkmadan), tencerenize alın. Karıştırın.

-Tuzunu koyun. (Tuzunu koyarken hacmine aldanmayın. Piştiklerinde çok küçüleceklerdir.)

-Ispanakları sulu sulu tencereye koyduğumuzdan, ayrıca su eklemeye gerek yoktur. Tencerenizde 2 parmak kadar su olmalıdır. Tencerenizdeki su, sık sık kontrol edilmeli, eğer bitmişse, yarım su bardağı kadar sıcak su eklenmelidir. Tencerede hep 2 parmak su olmalı. Yoksa pirinçler tencerenin altına yapışacaktır.

-Pirinçleriniz pişene ve ıspanaklarınız iyice yumuşayıp, renkleri değişene kadar yaklaşık 30 dakika pişirin.
-Yoğurtla birlikte servis edin.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...