11 Mayıs 2007

Tarhana Çorbası


Havalar hala, akşamları da olsa, soğukken, eşimin son Ankara dönüşünde Bolu'daki doğal ürünler satan, Berceste'ten aldığı tarhananın tadına bakmak istedim.


Tabii çorbamıza, 23 Nisan tatilinde gittiğimiz, Devrek'ten aldığımız köy ekmeği eşlik etti. 23 Nisan'dan bu yana o ekmek nasıl öyle duruyor diyorsanız, buzluktaydı!


Aslında tarhana tarifi vermek, hazır çorba tarifi vermek gibi bir şey. Zaten yapılmış bir karışımı, sulandırıp pişiriyorsunuz. Ama yeni evlendiğimde, neyi ne zaman koyup pişireceğimi karıştırdığımdan, belki benim eski halim gibi olanlar vardır diye tarifi yazıyorum.

Malzemeler:

1 su bardağı tarhana

2 yemek kaşığı tereyağı

1 tatlı kaşığı salça (tepeleme)

Su, tuz


Yapılışı:

-Tarhanayı, 5 su bardağı soğuk su ile karıştırıp, ocağa alın.

-Sürekli karıştırarak, koyu kıvama gelene ve kaynayana kadar pişirin. Katı olduysa 1 bardak daha kaynamış su ekleyin.

-Tuzunu koyun.

-Kaynamaya başladığında, diğer tarafta bir tavada tereyağını eritin. Salçayı ekleyip, kokusu çıkana kadar pişirin.

-Kaynayan çorbanıza ekleyin. Karıştırın. 2 dakika daha pişirin. Çorbanızda pütürler varsa, mikserle çırpın.


Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Portakallı Muffin

Bu kekleri herzamanki nemli kek tarifimle yaptım aslında. Link vermektense değiştirdiğim haliyle tarifimi buraya kopyalıyorum. :) Malzem...